Lite bilder och lite smått och gott

Started by Mr Jim, October 27, 2002, 22:51:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

http://www.il2center.com/Forums/viewtopic.php?t=123

Värt att notera att dom assnygga bilderna man ser på officiella reviews är med all grafik uppskruvad till max. Och att man är precis över ett markmål(då markgrafiken blir lite mer avancerad). Kör man på max på min 2.0 ghz P4 med 512 RDRAM Win 2000 Sp3...så hackar det som döden...med Geforce 3 överklockat och 1024*768.

Det enda som är hyfsat kul hittills av allt mitt spelande(Och alla krascher och hur segt det är)är kampanjen.

För er med grafikproblem så finns det en FAQ redan upplagd!

http://microsoftgamesinsider.com/CFSInsider/FAQs/GraphicsTroubleshooting.htm?nc=1

Sen om nÃ¥n är sugen och vill vara olaglig sÃ¥ har jag genom Direct Connect fÃ¥tt tag pÃ¥ en kopia, sÃ¥ vill nÃ¥n ha för att PROVA innan ni KÃâ€"PER sÃ¥ säg till pÃ¥ ICQ. Spelet ligger pÃ¥ 2 cd skivor och tar upp 1700 mb om man kör full install.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Om jag säger så här efter att ha testat Spitfire IXc i ett flertal QM under 1.5 timme nu: Det enda som jag är imponerad av är när man hoppar ut i fallskärm. Dock byter figuren uniform när det byter till animeringen där han tar mark.....

Markgrafiken är S.K.R.Ä.P!! Den suger svårt. Det var mer eller mindre bättre med EAW's markgrafik!!
Dessutom hackar det otroligt mkt. Skulle tro att alla dedär 3d träden som de har lagt in kan ha med den saken att göra. De ser väldigt konstiga ut dessutom där de står i rader lite här och var. :-/

Flygplanen ser ut som plastmodeller eller nått liknande. Det är något med texturerna som inte "stämmer" för mitt öga.

FM & DM....  VadÃ¥ FM? :p ;) Det är lekisnivÃ¥ pÃ¥ sakerna även pÃ¥ högsta möjliga svÃ¥righetsgrad.
En liten "detalj" är att Bf 109G-6 inte släpper fälltanken när det blir dogfight tex....

Det är skamligt att släppa ut nÃ¥got sÃ¥nt här pÃ¥ marknaden under en paroll som : "as real as it gets" Det är ju för tusan ren skär LÃâ€"GN! CFS 3 mÃ¥ ev ha potential när 3:e parts saker börjar ploppa ut, det Ã¥terstÃ¥r att se (tror redan 1% kilalrna har beta FM släppt) men i det skicket som CFS 3 har släppts ut pÃ¥ marknaden sÃ¥ förtjänar det högst 3 av 10 i betyg. X-(  
De där recensenterna som skrivit upp det måste ha varit mutade eller, hmmmm, tja... blinda kanske?

Nåja, nu skall jag återgå till spelandet av CFS 3, jag VILL nämligen hemskt gärna gilla det! Återstår att se hur det går med den saken.

Mr Jim

Jotte>Jo, jag fick vrida ner grafiken rejält men att vrida ner markgrafiken är ingen förlust. Som sagt det jag blir mest sur på är just att man släpper spelet i sin nuvarande form, tror det har att göra med julruschen och alla amerikanska helger. Fy skam, jag köper det inte. Många argumentarar ju nu att man ska köpa det för att stödja simulator spel generellt men då stöder man ju microsofts anti patch policy ;(

Många försöker se små gnuttor av positivitet i spelet men det är MKT svårt om man ska se på det som ett "seriöst" spel. Ser man det som ett spel och inte en simulator som Falcon 4.0 etc då är det helt sjukt att försvara spelet i sin nuvarande form.

Fy skam microsoft.

ctrl>Det är inte ens värt att skämta om, det finns buggar i CFS3 nu som INGET spel oavsett schangel skulle kunna ha om man som köpare har rätt i ett marknadsekonomiskt samhälle att ställa krav på produkten. Det behövs lite mer än i IL-2:s fall som du så fint belyste några justeringar av FM. FM:n är sämre än i CFS2, det uppges även av den imponerande 1% gruppen som gjorde så mkt bra för CFS2.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

SÄMRE än CFS2? Ujujuj... inte hunnit prova än, men det bådar illa. Det enda CFS2 hade var prop/mixture... nu får vi det i Il-2 också.

Gissa vem som skall stå i snickarstugan under en av de kommande veckorna och bygga sig ett par extra-spakar till sin Cougar? ;)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Nånting säger man att alla dogfight galningar i IL2 kommer börja älska 190:an som hade allt sånt per automatik om jag inte minns fel :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com