Haverikommisionenom JAS-kraschen

Started by Andreas, October 27, 2002, 15:15:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Är det meningen att det ska vara så? Just nu står det en massa flygplan och väntar på den senaste editionen och kan inte flygas eftersom den mod de genomgått inte går att flyga med gamla editionen och dessutom är den nya ett rejält steg tillbaka på många områden.

/BEQ

ft

Måste vara nytt för veckan? Inte hört något om det och jag har driftsinfo för v43.

Jag jobbar ju i första hand med provflygplan och provverksamheten så jag är långt inne på ModC och minst ett par editioner längre fram än ni på förbanden, liiiite dålig koll på vad som händer med de "gamla" editionerna. :)

Steg tillbaka? Det väcker min nyfikenhet... fan, slå en signal någon kväll? Alltid intressant att höra hur grejerna fungerar ute hos er. Skickar ett PM med telefonnummer...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Ft>ModC låter intressant. Dock herrar så använd gärna den privata funktionen då jag vet hur mkt öppna källor som forum som detta används för diverse spionage. Det är vanligare än man tror som ni säkert redan blivit upplysta om :)

Dock kan man inte förneka att som flygnörd vill man veta allt nytt och roligt om våran svenska stolthet :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

MrJim,
just därför telefon. ModC är inget hemligt, uppmoddning till så mycket som möjligt av C-status av flygplanen bara - och 39C är ju numera hyfsat välkänt. :)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Och då kommer ju såklart nörden fram, vad innebär C-status? :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

#13
Sub JagVetBaest()


Messerschmitt.Mode=TRUE

MsgBox=("The JAS 39C/Ds will in addition to this
get further signature management measures
get two new, dedicated Amraam missile stations under the fuselage, closely spaced, staggered, in place of the centreline external tank
get the rear seat position upgraded for mission commander and weapon system operator functions and not just be a pilot station
get stronger landing gear permitting increased take off weight
permit increased G limits with heavy loads
be prepared for, but not all fitted with, aerial refuelling equipment
The last 20 batch 2 aircraft will get the Ericsson Saab Avionics EP-17 Mk3 colour displays, EP-17 Mk4 with a digital mass memory (replacing analog video recorder) and other improvements which will be fitted to batch 3 and export Gripens.")

End Sub