News:

No significant change

Main Menu

3DS-modeller sökes!

Started by Lupson, October 24, 2002, 18:03:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Som några här på Nosig kanske sett snickrar jag på ett litet spel som just nu är tänkt att bli nån slags militär-arkad-shooter i skärgårdsmiljö. Givetvis måste världen befolkas av lite stygga stridsvagnar, båtar, hus, Ebba Hultkvist och liknande. Sist jag bad om modeller sökte jag ju Milkshapemodeller men nu har jag impementerat en 3DS-importerare som fungerar hyfsat. Den klarar dock bara .bmp och .jpg texturer och jag har problem att få det att fungera i största allmänhet ifall texturerna är lagrade i andra bibliotek än modellen etc.

Hur som helst undrar jag ifall det finns någon som har några texturerade modeller som vederbörande vill låna ut. Det mesta är av intresse! Helst ska modellerna inte ha fler än 10000 polygoner, det är nog den övre smärtgränsen. Dock så har helikoptern på screenisarna uppemot 30000 polygoner så det funkar ju det också men det är nog inget vidare ifall man ska lite fler än en på skärmen

Screenshots inspanas som vanligt på:

http://w3.adb.gu.se/~s99luppe/openGL/screenshots

Tacksam för bidrag!
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

en Viggen på strax under 60 000 då? :p
du kanske kan använda katapultstolen hehe
tyvärr har jag väl inget användbart skulle jag råka göra något eller så så lovar jag att säga till
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Men hallå, är det ingen som använder nåt vettigt 3D progg här..? ;)
Mvh  - Stefan -