Kan någon äkta pilot snälla reda ut det hela?

Started by TrakDah, October 14, 2002, 16:50:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Hur är det med MD-spelare (mini disc)? Blev tillsagd av flygvärdinnan häromdagen att stänga av. Hade ingen aning om att inte var tillåtet. Samtidigt satt varenda jävel och skrev på sina laptops.

z.

ft

Zebra,
samma sak igen... skall man hårddra det så innehåller en MD-spelare oscillatorer och kan man inte visa att de inte gör skada... så föbrjuder man dem. I det fallet är det helt sjukt däremot och fel men det är nog mest för att slippa låta flygvärdinnorna stå för gränsdragandet. Och ja, en laptop stör fan så mycket mer men det är affärsresenärerna som betalar de stora pengarna...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

TrakDah

Fsat "Class-B" då? Det står det på var och varannan hemelektronikpryl. Visserligen kanadensisk märkning, men jag har aldrig sett en sådan på en mobil t ex, utan bara på "säkra" grejer (CD, PC osv)

/TD

Bax

Intressant diskution!

Naturligtvis så måste vi skilja på störning av data ( information i databussar och i processer) och störningar i presentationen dvs störande ljud ifrån förstärkare och synliga störningar på disaplayen.
Praktiskt så har jag bara erfarit störningar ifrån hörlursförstärkaren och inget på databiten. Förklaringen ligger ju säkert i att alla Nav. och Com boxar är placerade på helt andra ställen i kärran medan hörlursförstärkaren finns precis vid headset utgången.
Har kollat lite och det finns inga bevisade fall av störning av data men därimot många presentationsstörningar samt några fall av misstänkt data-störning.

TD - jag förstår inte när du säger "hur ofta är man 3m från skärmarna i cockpit?" Man är alltid mindre än 3m från skärmarna :-)

CTRL - varför du lyckats ringa beror på att du flyger lågt och långsamt - det låter farligt tycker jag :-)

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

Du får ta med mig som fotograf nångång - ibland är jag reserv i Sthlm(har flyttat till skåne) och behöver aktiveras.
När jag sitter reserv måste jag vara anträffbar på mobilen så 500Ã,´ å 80 knyck blir bra !
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

ctrl,
räknar med att du plockar upp mig på ESSL någon gång för en tur till flygplats med lunchrestaurang. Lovar att stå för käket. :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Nej, ESSL är SAAB-fältet. FVM (och FMV VoVc, för att göra förvirringen total) ligger vid Malmen, ESCF.

Kanske kan ordna ett LAN i mitt nya boende. I så fall så kan jag nog ordna så du får parkera flygetyget vid segelflygklubben också, om du kan lämna kärran stående ute med tiedowns - kort om hangarplats.

Kan ni ta en kärra och vara borta med i er klubb?!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Jaaaa, petig skall man vara! :D

"2-10. Väder"

Men sedan har du punkt 3 och 4? Dubbelbokade punkter? ;)

Låter inte alls som en otrevlig plan, hördudu! Kommer att ha liiite halvtaskig ekonomi ett tag framöver. Dubbelhyror tre månader och idag köpte jag ny bil... men vad sjutton, hör av dig! Har du lust att göra Lkpg så kan jag långa gästlägenhet i nya boendet. Det kostar en hel del, tretti kronor natten, men det är smällar man får ta... ;) Du har mitt nummer?

Edit: Att komma på en orsak att åka till Stockholm brukar inte vara så svårt heller... haka på hela vägen dit och ta tåget hem kunde fungera!

Blanka sidan upp!
  /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus