ACMI från 020922?

Started by Horizon, September 23, 2002, 13:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

ctrl:>> Kommer du att lägga upp filmen/filmerna från gårdagens lyckade uppdrag?

Jag tankar gärna hem och studerar lite.

KeyCat:>> Bilderna från igår? När kommer de?

:)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Kul o se, tack för ett lyckat uppdrag.

Maverix

Maverix


Maverix

Tacka vet jag Bresnjevs tid,,, det var tider.:D

Maverix

Horizon

Vad ända in i!? Jag förtjänar endast er ödmjuka respekt. Inget annat... ;)

Jag tänkte just fråga om du visste att jag låg så nära bakom dig vid attacken, ctrl... Tackar för att du "påminde" mig att slänga chaff när vi gick in. Annars hade jag glömt det... :)

Tankar ner ACMI'n och utvärderar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

Håller på att tanka ned ACMI:n. Ska bli kul att se.
pratade med Mav tidigare idag och rekapitulerade gårdag kvällens flygning. Himla kul att vara så många som 6 st.
När vi såg tillbaka på attacken så borde jag och Mav inte ha "slösat" bort våra Harms på de SA2 som fanns norr om målet. Vi skulle ha funnits närmare till hands och attackerat de SAMs som tände sina radars och utgjorde ett direkt hot mot den anfallande flighten som hade som uppgift att slå ut startbanan.  Alternativet hade varit att Ctrl eller Horizon hade tagit med sig en HARM som hade funnits som sista reserv.

Det var första gången för mig som jag stötte på en SA6. Tur nog så launchade de aldrig. (Det var en SA6 som tog en F16 över ex-Jugoslavien) Men kul att se att kineserna har med sig lite mordernare utrustning.

z.

zebra

Kollade in Acmi:n. Såg snyggt ut när ni flög formation. Hur många centimeter var det mellan planen? :D

z.

Horizon

Inte många... :)

Det stod minst 3 ramper med SA-6'or + en radar runt flygbasen vi bombade. Precis som du sa sköt de inte, och det var tur det... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names