Steelbeasts

Started by Phlerp, September 20, 2002, 00:26:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Ligger en liten prevju på SimHQ med en del skrinsjått.
http://www.simhq.com/simhq3/sims/previews/sb2/

Jotte

Vilket sammanträffande! Jag var inne och kikade på Steal Beasts 1 hemsidan i går!!
Detta ser lovande ut. :)

Lupson

Japp, SB2 kan nog bli en riktig höjdare. Lirade demot på ettan en hel del men köpte aldrig spelet eftersom det var så löjligt hög frakt från USA. Nu har jag sett ettan på Tradition för typ 150 spänn begagnat men väntar hellre och lägger stålarna på SB2. Hänger mycket på steelbeasts.com och kollar deras forum och sånt så jag känner mig nästan som en del av den lilla SB-communityn :)

Hur som helst lär jag köra stenhård lobbying för SB2 här när tvåan väl släpps så vi NoSig:are kan bilda vår egen lilla pansarbrigad.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jag är med Lupson! Har faktiskt suttit mer "nedluckat" i en M1A1 (M1 Tank Platoon till Amiga 500) än vad jag flugit F4... :)

Lääängtar efter en riktigt bra stridsvagnssim att sitta och dregla över. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Jag är på! Lekt en hel del med demon, skjuta är begripligt, stridsvagnstaktik och allmän slagfältsförvirring är lite värre... :)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

lol, ja SA är en sak när man sitter i stolen på en F-16 med sin fina bubbelvindruta, men när man sitter inlåst i en stor pansarask är det något _helt_ annat... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Assassin

QuoteOriginally posted by Horizon

Har faktiskt suttit mer "nedluckat" i en M1A1 (M1 Tank Platoon till Amiga 500) än vad jag flugit F4... :)

Hehe, jag med! Det spelet är för härligt. 1944 across the Rhine är PC versionen av det fast med uppdaterad grafikmotor och ett hyfsat bra interface (enligt mig då) om du skulle bli nostalgisk. ;p  lite svårt att få tag på dock...
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Lupson

Across the Rhine 1944? M1A1? Fattar inte. Jag har faktiskt MicroProse M1 Tank Platoon i originalförpackning någonstans. Visst var en hel del saker simplifierade i det spelet men ack vad bra det var med den tidens mått. Visst, skogar saknades och terrängen var ju pyramider på en flat yta, men den enkla terrängen gjorde att man på många vis kunde utnyttja elementär tanktaktik på ett enkelt sätt.

Ofta hade man kanske sina 4 M1, 2 Bradleys och lite artilleri till sitt förfogande. Fienden kunde komma med feta stridsvagnsregementen med massivt eldunderstöd och man var tvungen att flankera, skjuta, omgruppera pga ens numerära underlägsenhet. På de högre svårighetsgraderna var fienden såpass smart att han lämnade eldunderstöd kvar medan andra styrkor avancerade etc. M1 Tank Platoon 2 som kom typ 97-98 nån gång var förvisso snyggare och mer avancerat, men nådde aldrig upp till alls samma underhållningsnivå som ettan.

Steel Beasts 1 är ju inte direkt vackert att se på men har på många vis underbar Ai. Uppdragen är i sig skriptade men enheterna agerar (så vitt jag förstår det) väldigt väl på individuell nivå. De söker exempelvis hull-down automatiskt etc. En stor nackdel som jag iofs tror dom fixade till i senare versioner var att AIn alldeles för lätt såg genom skogar och att man därför ofta blev bekämpad av mål man inte såg.

Skadesimuleringen i SB1 är ljuvlig. Exempelvis modelleras stabiliseringsförlust då tornet träffas av fientliga projektiler eftersom stab-gyrot hamnar i obalans pga den höga rörelseenergin i projektilen. Artillerield kan skada radioantenner och annat utanpå som gör att stridsvagnen tappar stora delar av sin förmåga till avståndsbekämpning. Försök träffa ett rörligt mål på långa avstånd utan laseravståndsmätare och ballistikdator...i M1TP kunde man utan vidare sitta på samma ställe och ta emot 25 stycken AT-6:or i fronten utan skador...

Som ni nog förstår längtar jag efter Steel Beasts 2!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X