Uppdrags test/förslag

Started by Jotte, September 19, 2002, 23:54:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Jag kikade lite på "MozartClassicSealteam" uppdraget precis och det verkar vara spännande för en kvartet "Nosig Rambosar" :)

Min fråga är om det är något tekniskt (ev antal AI object som är i uppdraget kan vara får många tex) som skiljer offline och online uppdrag eller kan man använda dem lika "lätt" till båda delar?

KeyCat

Nu skall jag villigt erkänna att jag inte är speciellt duktig på editor/script i OFP men det är lite skillnad på offline och online uppdrag vad det gäller antalet objekt.

Min erfarenhet är att det kan bli problem med synkning om man har för många AI object (tex 25-50 tanks, bilar, helikoptrar etc.) med massor av waypoints tilldelade i ett online uppdrag. Rådet är att börja enkelt och inte placera ut allt för många AI objekt och sedan testa och köra uppdraget online för att sedan tweaka/balansera inför en ny test.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Jo så långt är jag med. :) Vad jag menade var om det måste så att säga läggas till en liten "kod" eller liknande i ett uppdrag för att det skall kunna användas online.
Gissar att detta inte behövs utan objektens antal är vad som är den springande punkten.

Det finns en M4 Ak mod och en M249+240 Ksp mod som är riktigt fina. :) Skins'en i den senare kunde vara bättre men det är inte så man vill spy iallafall. :D

Någon som har lust att testa det i första posten nämnda uppdraget online i eftermiddag/kväll?

Jag ställer mig på NOSIG TS server så det är bara att hojta till. Vore fint om vi blev en 4 st för det var det antalet Black op's soldater det fanns i uppdraget

GraveDigGer

Nej det behövs ingen speciel kod :)
När man gör uppdragen i Editorn så väljer man on det ska vara MP eller SP
(Man spara det som MultiPlayer eller SingelPlayer)
Nackdelen med MP är att det inte går att göra en Campign som i SP :-X

Det går att packa upp SP och göra om dem till MP (Går också att göra med det orginal SP uppdragen i OFPR):D

Max antal grupper är 64 st (East, West, Resistance, Civilian tillsammans)
Och antalet per grupp är 1 till max 12 st
Så max antal gubbar i spelet kan vara 64 * 12 = 768st (Måste ha en jävligt bra dator för det och i Online en djävligt bra uppkoppling):p

Om det vare det du menade??


GraveDigGer
aim_Gravedigger@hotmail.com

Jotte

Yepp, tack.
Då vet jag maxgränserna.... :D