News:

No significant change

Main Menu

Cougar-problem

Started by Bax, September 19, 2002, 11:10:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Ajajaj ! Min Cougar har pajjat !

T9 switchen har lagt av (den icke låsbara speedbreak knappen).
Har snackat med TM som vill fixa den men eftersom det skall gå igenom vårt inköpsställe i j-köping så kommer det att ta tid - det kommer att bli en svår höst!

Är den nån på forumet som har nån liknande erfarenhet för att få det att gå så snabbt som möjligt !
Måste dom skickas ända till Le France för att skruva å löda ?
Har någon lyckats öppna Throttle handtaget och vet ni isåfall om det är standardkomponenter ?
Jag menar - Ã,´har man inte tummen mitt i.. så kanske det är mer tids- och pengaekonomiskt att skruva å löda själv.

Kommentarer?

Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Dewe

Jag har öppnat throttlen och modifierat T9 så att switchen är linjerad med knappens riktning. Det var inte vidare svårt. Se Three ways to fix the Speedbrake/Dogfight switch in 20 steps. Sen dess funkar min speedbreak supersmooth...

/Dewe

Bax

ahaa !
Jag viste att forumet var fullt av klåfingrade prylgalningar - tackar !

Ser switcharna ut att vara standard prylar?

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Dewe

QuoteOriginally posted by Bax
Ser switcharna ut att vara standard prylar?

Jag kan inte avgöra om själva innehållet i switchen är en standardpryl. Men infästningen är nog TM-special, dvs det svarta närmast höljet på bilden.



Mer bilder finns på http://cougarpages.f4freeware.net/

/Dewe

SledgeHammer

Jo men visst är väl switchen en standardpryl? Jag har svårt att tro att de skulle specialbeställa en sån när resten av stickan är konstruerad efter principen att spara pengar.

Men jag ska kika för säkerhets skull. måste ändå ha isär joyyen och byta fett....
Mvh  - Stefan -


Bax

Vad som oroar mig är att inte enbart T9Ã,´s elektriska switch funktion är borta utan oxå dess återfjädringsfunktion. Således misstänker jag att antingen någon olagbar plastdetalj har given up the goes eller att hela switchen (den röda delen) helt eller delvis lossnat ifrån den grå-svarta button delen - kan detta stämma?

Mina antaganden baseras enbart på er info och bilder - jag har alltså inte skruvat än eftersom jag ännu inte bestämt mig för om jag skall låta TM sköta det hela med allt det innebär av väntan!

Har nån någon erfarenhet av TM och garanti-ärenden - vad jag hört så har dom bra rykte.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

TM var bra på kundstöd när det gällde att skicka nya delar. Garantiärenden, ptja, kunde nog ta sin tid.

Nu när Guillemot har bollen på sitt bord - vem vet? Vet bara att även efter att TM blev uppköpta fick jag ny chipversion till min F22 skickad blixtsnabbt.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus