News:

No significant change

Main Menu

High tech

Started by zebra, February 21, 2002, 23:33:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Åh glädjen att mörda virtuellt! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

I "The Bear and the Dragon" finns lite av de nya vapnen med :-)
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

#10
Usch vad jag ogillade den, Bear and the Dragon alltså. Tyckte det gick utför för Clancy iallafall på skönlitterära fronten efter påtaglig fara och utan misskund. BLir lite väl mkt amerikansk patriotismn i de senare. I Påtaglig fara så är han iallafall lite samhällskritisk och kritiserar politiker och byråkraters styre över militären och vad som kan gå fel då. Bear and the dragon är mera "USA är bäst och våga inte utmana oss, akta er för våra nya supervapen". Vilka länder har inte varit i krig med USA i hans universum? :)

Tycker mest om hans faktaböcker nuförtiden ;)
Men påtaglig fara tycker jag är en av hans bästa böcker hitills! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Tycker att den är bra och att den passar bra in i serien.
Att den sen inte är den bästa beror ju kanske på att det är den senaste i en lång rad böcker.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Tom Clancys bästa bok måste väl ändå vara Red Storm Rising!? ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hmm, jag har faktiskt svårt att bestämma mig.
Mvh  - Stefan -


zebra

Vad skönt att höra att man inte är ensam om att reagera på detta sätt. Jag håller med att Bear & Dragon blev för mycket av "viva" Usa. Realismen försvann och amerikanarna var såååå överlägsna. Har för mig att det var vid något tillfälle som ett fåtal F15's spöade skiten ur många fler Su-27. Vet inte ens om någon F15 strök med.
Nej, Mr Clancy tappade i värde efter den boken.




QuoteOrginally posted by Mr Jim

            Usch vad jag ogillade den, Bear and the Dragon alltsÃ¥. Tyckte det gick utför för Clancy iallafall pÃ¥ skönlitterära fronten efter pÃ¥taglig fara och utan misskund. BLir lite väl mkt amerikansk patriotismn i de senare. I PÃ¥taglig fara sÃ¥ är han iallafall lite samhällskritisk och kritiserar politiker och byrÃ¥kraters styre över militären och vad som kan gÃ¥ fel dÃ¥. Bear and the dragon är mera "USA är bäst och vÃ¥ga inte utmana oss, akta er för vÃ¥ra nya supervapen". Vilka länder har inte varit i krig med USA i hans universum? :)

Tycker mest om hans faktaböcker nuförtiden ;)
Men påtaglig fara tycker jag är en av hans bästa böcker hitills! ;)

SledgeHammer

Tja, nån som har testat ett gäng F-15 med AWACS ledning mot ett gäng Su-27 utan dito i verkliga livet?
F-15 är et LIVSFARLIGT plan i luften om man råkar vara måltavla för det.
Men visst, jag håller med, det var en hel del överdrifter.
Men den passar fortfarande in i bokserien och är inte helt kass.
Mvh  - Stefan -