News:

No significant change

Main Menu

OPF torsdagar kl 19

Started by KeyCat, September 18, 2002, 00:27:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * SOMMAR UPPEHÅLL !! * * * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Sommaren närmar sig och det blir automatiskt mindre tid framför datorn.
Efter samråd med de flesta andra som brukar lira (mer eller mindre
regelbundet) på torsdagar gör vi nu sommaruppehåll och drar igång igen
när höstmörkret faller.

Om någon blir spelsugen under sommaren är det inget som hindrar att
vi kontaktar varandra via ICQ för en eller annan fix när/om vädret blir
dåligt.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

För er som inte läst alla trådar och är sugna på lite OFP co-op lir...

 Dag: Torsdagar
 Tid: 1900
 Version: OFP Resistance 1.91
 Add-ons: Se lista nedan
 Var: Vi möts på NOSIG's TeamSpeak server (se nedan)


Vem kan vara med att spela?

Vem som som helst som är intresserad av Operation Flashpoint och innehar en egen licens av spelet är välkomna! Det är bara att hämta hem TeamSpeak och de addons som listas nedan och sedan registrera ett namn här i forumet, även om du inte vill vara aktiv i forumet kan du joina på co-op lir på torsdagar.

Eftersom vi nästan uteslutande spelar co-op uppdrag med focus på realism ( dvs utan respawn etc.) och teamwork så skadar det inte om ni även har en portion tålamod. Klantar man sig och dör i början av ett uppdrag innebär det att man får vänta tills de andra spelat uppdraget färdigt. Saker som "go go go" eller dyligt i chatten existerar inte!

Vår paroll är att ju fler vi blir desto roligare är det! Det enda som krävs är lite tålamod, ett vuxet agerande och en god kamratanda.


Add-ons:

 Högerklicka på länken och välj "spara som" för att hämta hem. Vissa av nedanstående addons är stora men väl värda att hämta hem!

 Kegetys Editor Addon 1.11 [65 KB]

 Kegetys Russian Weapons Pack 1.10 [3 MB]

 Kegetys Winter Nogojev 1.10 [37 MB]

 SEB Nampack 2.00 [46 MB]

 BAS A/MH-6 Littlebird 1.10 [6 MB]

 BAS Delta/Rangers 1.00 [16.5 MB]

 GMR Realistic Explosion MOD 1.41 [1.0 MB]


Orginal öarna med högupplösningstexturer:

Dessa är inte nödvändiga att hämta hem om man inte vill.

 HiRes Malden

 HiRes Everon

HiRes Kolgujev

 HiRes Desert


Generella tips och info:

- Det är alltid roligt med screenshots efteråt. Hämta hem och installera Grabber2k så kan du enkelt ta screenshots när vi lirar.

- Det är TEAMWORK som räknas inte hur pass många fiender var och en lyckas skjuta.

- Försök vara i tid! Eftersom ett co-op uppdrag kan vara allt från 30-120+ minuter finns det risk att du får sitta och vänta tills nästa uppdrag börjar om du är sen.

- Vid genomgång av uppdraget kan alla göra markeringar på kartan genom att dubbelklicka någonstans på kartan. Det går även att välja symbol med upp- och nerpil, använd Del-tangenten på numeriska tangentbordet för att radera en markering.

- Har du testat (eller gjort) ett bra/välbalanserat co-op uppdrag så föreslå gärna det. Bra uppdrag är A och O för lyckat OFP lir och det blir lättare om vi alla hjälps åt att vaska fram guldkornen!

- Normalt lirar vi co-op uppdrag men om vi blir tillräckligt många hade det även varit skoj att köra lite mot varandra i TDM, A&D eller C&H. För att detta skall vara idé krävs dock att vi är minst 10-12 stycken som lirar (helst fler).


Inte torsdag men känner för att lira OFP, vad göra?

Givetvis är det inget som hindrar att man lirar andra dagar än torsdagar och om du är sugen på att dra igång ett co-op lir brukar något av följande kunna dra ihop folk.

1. Använd ICQ för att kolla om någon annan är on-line och har möjlighet att lira.

2. Posta ett inlägg i forumet någon timme innan du planerar att dra igång och informera att du lägger dig på TS1 servern.


OFP host/server inställningar:

Den som är host skall se till att Veteran mode är valt och välja följande är inställt under difficulty...

Extended armor = Disabled
Friendly Tag = Disabled
EnemyTag = Disabled
Extended HUD info = Disabled
Auto report = Disabled
Extended map info = Disabled
Weapon crosshair = Enabled
Auto guide AT = Disabled
Clock indicator = Enabled
3rd person view = Enabled (ger bra screenshots)
Rifle bullet tracers = Enabled
Super AI = Disabled


ctrl's OFP server:

Namn: ctrl's OFP server
IP#: 81.170.162.200
Port: 2302
Nätkod: Sockets
Lösen: hejsna
Status: 2003-09-03 - Uppe


GraveDiggers OFP server:

Namn: -=SEF=- Co-op Server
IP#: 217.209.61.44
Port: 2302
Nätkod: Sockets
Lösen: OFP
Status: 2003-09-03 - Fortfarande nere??? (GD läser du detta kan du väl meddela status på servern)

Servern är normalt uppe mellan 18.00-24.00. Om GraveDiggers server inte är tillgänglig hostar någon av oss andra och IP# meddelas via voice.


Någon som kan/vill hosta en dedikerad OFP server?

Finns någon som har fast internetanslutning samt en dator att köra dedikerad OFP server på? Vid 10+ spelare är det önskvärt att ha en dedikerad OFP server och ju fetare lina desto bättre. Servermjukvara finns för Windows 98/2k/XP och Linux. Jag hjälper till att konfigurera den om så önskas.


NOSIG's TeamSpeak 1 servrar:

På grund av problem med TS2 (RC1) har vi beslutat att gå tillbaks tills TS1 tills problemen med TS2 är åtgärdade. Prova först att ansluta till den primära TS1 servern. Om den av någon anledning är nere prova att anslut till den sekundära. Skulle även den vara nere håll utkik här i forumet efter alternativ TS1 server.

Primär TS1 server:

IP#: 130.241.141.242
Lösen: hejsna

Sekundär TS1 server:

IP#: renegade.mine.nu
Lösen: teamwork

TeamSpeak programmet kan du hämta på http://www.teamspeak.org.


Bra OFP länkar:

Bra screen shot ifall någon undrar hur det kan se ut

Operation Flashpoints officiella websida

Operation Flashpoints officiella diskussionsforum

OFP Info - En av de bästa siterna med addons etc.

OFPEC - Mekka för addon/script/mission makers

Operation White Night - Svensk OFP mod

Swedish Forces Pack - Svensk OFP mod

OFP FAQ - Avon Lady's super FAQ

BOA - Best Of Addons

Fråga om något är oklart men försök håll tråden fri från sånt som är irrelevant ;)

Ju fler vi är desto roligare blir det!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

#1
Istället för att kludda ner tråden med nya mess testar jag att editera :)
Ikväll, den 3:e kan jag köra OPF-R... lägger mig på TS)

Till en (åtminstånde för mig) trist nyhet, jag kommer inte att kunna vara med den kommande tisdagen :(
Control
87th Stray Dogs VFW


GraveDigGer

Hadde inte tid igår för att vara med och spela:-I

Jag ska ha min server uppe från klockan 18.00 till 24.00 idag ifall någon är intresserad av att spela lite COOP;)  
Har gjort ett nytt mission för 1 - 10 spelare (Lite annolunda för det handlar om US soldater som har deserterat och hotar världen) allså  US vs US.
Det är i v1.0 så det har fortfarande några små fel i det, men det är spelbart! (Kommer att fixa felen i helgen som kommer)

Min server är:  -=SEF=- Co-op Server
eller IP:          217.209.61.220
Port                2302

Inget lösen idag!



GraveDigGer
aim_gravedigger@hotmail.com

:p :D :p

KeyCat

#3
Synd du inte kunde joina i tisdags GD. Vi var som flest 7 stycken och det började kännas lite trögt på min maskin när jag hosta. Hoppas du (och alla andra som visat intresse) kan va med nästa tisdag?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

GraveDigGer

KeyCat, jag ska försöka vara med nästa tisdag;) .Man har ju ett liv vid sidan om datorn som jag tycker är viktigare. Ska testa TS så att det funka då (jag kan inte ha både TS och OFP igång på samma dator, ljudkortet gillar det inte).

Ifall någon är intresserad av att använda min Dedecated server så här är kommando listan.(Funkar på andra DS också):)



Hur man använder Dedicated servers!

För att logga in som Administratör (Det behövs ett visst antal som röstar för det.
(Ex 1/2 av röster för att bli Admin, så behöver hälften av alla som är inloggade på
servern rösta på samma person för att han ska få bli Admin.))

Och hur röstar man? jo skriv sähär:

                  #VOTE ADMIN username

Username är den man röstar för ex. #vote admin GraveDigGer.


Administratör kommandon:

#KICK username      (Sparka spelare)
#RESTART      (Startar om uppdraget)
#REASSIGN      (Startar om uppdraget och man måste välja sida igen)
#MISSIONS      (Byta uppdrag och svårighets nivå)
#USERLIST      (Kolla alla spelarnas ID)



Ifall ni vi veta min server igen!

NAME -=SEF=- Co-op Server
IP 219.209.60.220
PORT 2302

Öppet mellan kl 18.00 och 24.00 (Såvida jag inte laddar upp/ner något)


GraveDigGer

Phlerp

Jag vill väldigt gärna vara med. Måste bara bli färdig med det här mobiltelefontjafset först. efter den 25:e smäller det ;)

GraveDigGer


GraveDigGer

Nu har jag TS1 v1.05

men kommer inte in????

ip 130.241.141.242:8767
pass  hejsna

Gd