Ny dator och inställningar i Falcon

Started by Mr Jim, February 21, 2002, 14:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Med min nya fina dator som borde dyka upp när som helst så skulle jag gärna vilja kunna njuta av Falcon 4.0 utan "stutters". Följande är spec:en på nya datorn.

2.0 ghz P4:a
512 mb RAM
Geforce 3
Santa Cruz ljudkort(Äntligen slipper jag mitt SB live kort!!!)

Vilka grafikinställningar ska jag ha aktiverade med denna setup? Ibland hör jag folk säga att man ska stänga av TL i inställningarna på F4:a och vissa säger ha det på. Ungefär lika med 16 bit textures och fast radar alternativet. Som det är nu har jag allt påslaget och det "vanliga" på i f4patch config:en. Jag har en 1.2 ghz AMD nu och får stutters med den med jämna mellanrum. 512 megz minne.

Nån som kör en liknande setup som den ovan och vad kör ni för inställningar?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Och man tackar. Så man kan alltså inte köra 23.11 drivrutinerna som är de senaste officiella? Verkar himla jobbigt att man måste köra med äldre.

Ctrl du har inte ändrat några inställningar i config filen eller? För jag vill hemskt gärna slippa stutters som jag har nu ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Maverix

#2
Kör du Win ME/Win9x så är det tyvärr 7,56 drivrutinerna som gäller, med Win2000 är det 15,40 som är aktuellt för Falcon4.

Jag rekommenderar dubbel partition med WinME & Win2000. Säga vad man vill.... men Falcon fungerar bäst och snabbast med WinME/9x.
Alla mina "nyare" spel, IL2, OP Falsh osv kör jag på Win2000 medan Falcon tickar under WinME.

Vad jag menar med "tyvärr" är att med 7,56 drivarna blir ditt dyra Geforce3 ett Geforce2, IL2 kommer inte till sin fulla rätt med 7,56 & Geforce3, det är 2x.xx som borde användas för "nyare" spel.


http://www.bonetweb.com/boban/Drivrutiner/7,56.zip
Maverix

Mr Jim

Kör WIn XP pro svenska. Orkade inte dual boota ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Vad i... Menar du alltså att jag måste avinstallera mina precis installerade Detonatorer!? Argh!

Har installerat Win2kPro nu, och sitter och fipplar med inställningar och dylikt. Skall Ghosta så fort jag fått det hela som jag vill...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Hehe. Kommer dom garanterat ha med stutter fixen i sp2a som ni berättade om! Vad säger ni som är insatta?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Jo läste på frugalsworld. Hoppas verkligen det stämmer att han fixat både mikro och makro stutters som han kallar dom! Då blir F4 som ett nytt spel ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Varför "uppgradera" från 1,2GH Athlon till 2,0GHz Pentium4?
Mvh  - Stefan -