Svensk virtuell F-16 division?

Started by Assassin, September 10, 2002, 18:54:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Ha, jag har Falcon Gold (Falcon 3, MiG-29, Hornet: Naval Strike Fighter, Operation: Fighting Tiger och Art of the Kill) i originalkartong med alla manualer. :D

Första flygsimulatorn jag kommer ihåg var gamla goda Interceptor på Amigan (har kvar originalförpackningen med diskett) .
Moralen kan vara lite si och så med köp av spel ibland, MEN jag har faktiskt köpt samtliga flygsimulatorer jag har haft på hårddisken...!
Har faktiskt kvar samtliga flygsimulatorer än idag. Känns svårt att göra sig av med dom... Kanske blir värda en liten förmögenhet en vacker dag :) :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Assassin

QuoteOriginally posted by Andreas

Känns svårt att göra sig av med dom... Kanske blir värda en liten förmögenhet en vacker dag :) :)

Sentimentalvärdet kommer ju åtminstone vara för evigt. ;) (säger personen som har kvar sin gamla C64, Amiga & 386:a uppkopplade år ut och år in. :D) Inget kommer slå de spelen...
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Jotte

Interceptor (+ A 500) ligger någonstans ute hos mina päron också. Det följde med när jag köpte min A500. Vilka minnen det frambringar. :)
Ska undra hur många gånger jag sköt ner trafikflygplan och AF 1 bara för att få se special effekterna på nära håll. :D

zebra

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Vaddå? Menar du att du börjagde med Falcon först med 4.0 zebra...? =)

Jag kan nog rota fram en tidig Amiga version nånstans tror jag.

Jajjemän,,, jag var sen med att upptäcka tjusningen med Falcon. När jag fick min första pc (100mhz) så lanserades EF2000 så det var ingen tvekan om vad som gällde då. ;)

Men nu är man fast och det ska mycket till att jag ska svika f4.

sandro

Lupson

EF 2000 var faktiskt riktigt bra har jag för mig. Visst, inte alls lika realistiskt som F4 men hade DID fått för sig att uppdatera EF2000 med ny grafikmotor, bättre dynamisk kampanj, lite mer realism och en flygbar Gripen hade jag rusat till affären. Typhoon som släpptes förra året var ju verkligen ingen höjdare bortsett från en del fint grafiskt lull-lull.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Assassin

Ingen som spelar/spelat det föråldrade Jane's Fighters Anthology då? Det var ju en höjdar sim när det begav sig med online spelande.. :D

Och flygbara Drakar, viggar och Gripar säger man inte nej till i första taget. :p
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Andreas

#22
En flygbar Gripen fanns även i Birds of Prey från EA. Inte den mest realistiska flygsimulator som skådats men ett antal timmar har man loggat i den... :)

Är ett stort F-14-fan men har aldrig testat Fleet Defender. Någon som har några erfarenheter?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mr Jim

KeyCat>Hehe..du gjorde så jag började lira flygspel till datorn med den där dödsläckra datormagazin artikeln..eller vilken tidning det nu var..har sparat den för nostalgi ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com