Övning i Helsinborg

Started by zebra, September 03, 2002, 19:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

#16
andreas@sonata.se

Jag har suttit sen kl 8 i morse (hade tvättid kl 7, fråga inte varför) och pillat och försökt få kommunikationen via TQSen att fungera.

Löste det på detta följande sätt:
BTN T1 /P Radio
      /R Radio_off

Radio = RAW (#E0 #69)
Radio_off = RAW (#E0 #F0 #69)

Hade för mig att jag testade samma sak igår, men något fel måste ha smugit sig med då... :)

Intressant sida. Blev sugen på ett chip nu!

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

Kolla din e-mail...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Andreas

Christer, vad skiljer en F-16 FLCS mot en F-22?

Är lite sugen på ett chip eller två nu... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

Om jag minns rätt så var F-22 en lite kraftigare konstruktion och hårdare fjädrar samt en del förbättringar i styrmjukvaran. Bland annat fanns stöd för att använda Ins, Home, PgUp, PgDn etc. direkt utan RAW-codes.

SWF22 uppgraderingen är ytterligare ett par snäpp bättre i styrmjukvaran. Man kan tex linjärisera och/eller invertera gasen (bra när man flyger helikopter i OFP ;-), RAW codes behövs nästan aldrig plus en del andra finesser som jag inte kommer ihåg.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

zebra


Hej där,

Tackar samtliga för igår. Det var trevligt.

Key cat,,, Det blev tyvärr inget flygande för mig ikväll eftersom jag har varit och tittat på lägenheter.  Får se om vi kan köra något under veckan, annars så kan vi försöka köra ett pass till helgen.

Ha det gott

z.

KeyCat

Förståeligt Zebra, hoppas det fixade sig med lägenhet... Avslutade precis ett par TE missions med SH, Lupson och Crusader. Det är bara att slå en signal om ni flyger i veckan annars tar vi igen det nästa söndag :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<