1.2 är släppt

Started by loke, September 02, 2002, 15:11:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loke

Jag sitter fast på jobbet och kan inte testa patchen ännu. Någon som provat och kan berätta?

zebra


Jotte


Phlerp


loke

Jag satt och flög stuka igår. Om man bara börjar sin dykning vid rätt tillfälle är det rätt lätt att träffa målet. Det svåra är att hitta målet. Någon som har några tips om hur man kan göra det lättare för sig?

Phlerp

Använder du hålet i golvet? Fungerar det bra?

loke

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Använder du hÃ¥let i golvet? Fungerar det bra?

Jo, en gång lyckades jag göra det och då fick jag faktiskt in en träff. Jag antar att det krävs mer övning.

Petter_Gul

Hålet i golvet är inte att rekommendera... det kräver att man är "lined up" innan man ska dyka för att det ska ha nån nytta! eftersom hålet sitter nästan rakt ner så är det näst intill omöjligt (i full real) att ha nån nytta av det, då det är ytterst viktigt att man flyger spikrakt o inte svänger för att det ska visa rätt..

Jag brukar använda mig av följande taktik:

- Höjd mellan 1200M och 1800M

- Lägger mig så att jag kan se målet snett ner till vänster eller höger, ca 45-60 grader om nosen. ju närmare målet jag kommer dessto mera vinkel..

-När vinkeln e nästan 90 grader (dvs jag måste nästan ligga i en konstant 90 graders sväng för att se målet nedanför, gör jag en abrupt stigning rakt upp använder full sidoroder o fäller ut dykbroms, öppnar radiator, drar av gasen.

Det som är irriterande är att dom har satt farten Vne för lågt! redan vid 400kmh ryker landställen! det är knappast rätt, men så är det. Detta gör att man inte kan dyka från högre än 2000M ner till 1000 eller lägre. D.v.s man har i princip 1000 M på sig att släppa bomben från dykningen (om man flyger långsamt vid dyktillfället)

Man kan även störtbomba i vinklar mellan 45-70grader med lyckade resultat. Om du anfaller Luftvärn är ett tips e att använda delay på bomberna, dock inte mer än 2 sek, eftersom man kommer lågt nog för Lv att skjuta på en när man släppt bomberna. Det finns inget värre än att ta sig ur en störtdykning med en stuka, och sitta o vänta på att bomberna ska smälla medans Lv skjuter på en... X-(

Lycka till!

/P
-Fighter Pilots make movies, bomber pilots make history.