Author Topic: Dött JetNET?  (Read 19786 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Dött JetNET?
« on: August 29, 2002, 21:09:18 »
Har lagt till det ip-nr (216.15.240.131) som står på F4UTs sida i falconsp.cfg, men när jag ansluter till jetnet så kommer det inte upp några pågående kampanjer el.dyl..
Är det nedlagt eller är det något annat som spökar?
« Last Edit: August 29, 2002, 21:10:23 by Andreas »
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Dött JetNET?'
« Reply #1 on: August 30, 2002, 14:20:37 »

Har faktiskt aldrig brytt mig om att testa JetNET. Misstänker att många tröttnade eftersom de under lång tid hade problem att hitta en server för ändamålet.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Dött JetNET?'
« Reply #2 on: August 30, 2002, 18:52:01 »
Jag skulle vilja ströflyga lite online... utan att ha några krav på sig vad det gäller att
klara av uppdrag och sånt.
Kanske få lite hjälp och tips. Just nu är radarn mitt största huvudbry :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Dött JetNET?'
« Reply #3 on: August 31, 2002, 19:07:30 »
Vad är det du funderar på kring radarn?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'D
« Reply #4 on: August 31, 2002, 19:16:48 »
Vilken "mode" som ska användas när. Allmänna tillvägagångssätt. Saker man ska tänka på när, var och varför. Du vet... :)

Så fort man hamnar i kurvstrid så blir det ett smått h_e att hålla reda på allt. Att sen det är helt omöjligt att få bort en fiende som hamnat kl 6 är en annan sak. Om man hamnar bakom en långsamtflygande bombfpl så brukar jag bara köra boresight och sen en Sidewinder eller två i baken på dom så är dom historia.

« Last Edit: August 31, 2002, 19:18:33 by Andreas »
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Dött JetNET?'
« Reply #5 on: August 31, 2002, 19:34:32 »
Jo det är ju en del att lära kring radarn som sagt, men den bästa träningen får du om du deltar i lite onlineflygning. Då är det bara att fråga på, så hjälper jag/vi dig gärna!

Ett par tips så länge:

TWS (Track While Scan) är bra att använda när du inte är i strid. Du ser flera ekon på samma gång och dessutom deras... öh... riktning. Alltså åt vilket håll de är på väg... :)

Boresight är fint för säkra skott i närstrid, men jag föredrar det där "modet" där radarn scannar uppifrån och ner i en smal vertikal korridor framför ditt eget plan. Tror det heter VS (Vertical Scan).

Eftersom man ofta ligger och kurvar för fullt i närstrid med IR-missiler, så kommer fienden ofta att droppa ner från toppen av ens HUD, och då hittar man fienden snabbt med VS och kan få radarlås och skjuta innan han är mitt i siktet.

Sen hjälper det alltid att "uncage'a" sin Sidewinder så kanske man tjänar en sekund till... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Dött JetNET?'
« Reply #6 on: September 02, 2002, 16:56:06 »
Andreas,

Säg till bara så kör vi någon helgdag i Hbg.

Sandro

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Dött JetNET?'
« Reply #7 on: September 02, 2002, 20:09:50 »
Vore jättebra så man kan få någon rätsida på sitt flygande. :)
Något speciellt som man (jag) bör öva på och som de flesta nybörjare missar?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO