News:

No significant change

Main Menu

Problem med pauser...

Started by Jompalainen, February 17, 2002, 16:44:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jompalainen

Jag undrar om det är några av er grabbar (och eventuella tjejer) som har problem med pauser när ni flyger IL2 online? Alltför ofta när jag kommer in nära på målet och skall brassa på fryser spelet. Det mest störande i det hela är att spelet liksom går vidare ändå, så när allt börjar rulla igen har den lede fi försvunnit helt ur siktet, eller så har man kraschat i marken eller nåt... Smått hopplöst att få några kills är det... tur att man har något att skylla på ;)

Jag har en Duron 800,  384 mb ram och GF 256 DDR, sÃ¥ det är ju inte de allra värsta prylarna direkt... kanske beror pÃ¥ det. Jag har dock inga problem med dessa pauser offline!

Någon annan som råkar ut för detta???


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

radek

Det beror på att online kan folk komma in i arenan under spelets gång.
Om denna någon också väljer ett plan ingen annan på servern för tillfället använder. Så finns inte planet i ditt minne.
Il2 accessar då sina filer och laddar in planet i minnet.
Medans il2 gör det fryser din bild.
Detta händer alla oavsett om man har monster dator eller inte.

Ett sätt att undvika det är att gå in på servrar som kör "lowstutter" banor.
Dvs arenor där kreatören redan placerat ut alla de vanliga planen som statiska objekt på kartan.
Då laddar il2 in allt i minnet redan från början.

Detta tycker jag själv är en katastrof i dålig kodning.
Spelet utlovar möjlighet för 32 spelare servrar men jag undrar just hur pass spelbart det hadde varit.
Med tanke på att il2 total låser sig 1-2 sekunder så fort någon respawnar, kommer in i arenan, första gången en explosion spelas, eller när man zoomar och en högre lod modell laddas in.

Maddox teamet är dock medvetna om problemet och förhoppningsvis kommer det lösas.

Mr Jim

Hoppas verkligen det ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com