SU 27 crashar under flygshow i Ukraina

Started by Anubis, July 27, 2002, 14:13:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Andreas

Skrämmande!!! Det får JAS-kraschen i Stockholm att verka som ett mirakel!
http://www.svt.se/texttv/130.html
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ft

Mirakel, njae, det skulle jag inte vilja kalla det. Nog för att det var korkat att ha uppvisningar med ett flygplan som fortfarande var under utprovning, men säkerhetsbestämmelserna vid flyguppvisningar i Västeuropa är numera så rigorösa att risken för en olycka med skadade bland publiken är mycket, mycket liten.

Jag har för mig att minimihöjden för uppvisningsmanövrer vid Farnborough t ex var 200 meter. Jämför det med bilderna från Ukraina. Hade de varit på 200 meter hade det inte inträffat.

Vidare är det bestämda regler för var man får ha publik, man får i mycket begränsad utsträckning flyga mot publiken och så vidare. Alltihopa sånt som hade förhindrat tragedin i Ukraina.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Någon som har en länk till en film från olyckan? Jag har missat nyheterna totalt...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp


Horizon

Tack för länken. Det var ingen trevlig syn. Stackars människor som kommit för att få se en uppvisning och så händer detta... :-X

Undrar egentligen vad vissa uppvisningsflygare håller på med... :-OO
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names