News:

No significant change

Main Menu

Mer allvar = Skitkul

Started by Maverix, August 03, 2002, 12:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

Bra idé det där med faddrar och liknande, skulle nog flertalet av oss newbies uppskatta. Jag har aldrig spelat i online-multiplayer och det verkar vara stor skillnad att flyga med humans istället för med AI.

87th Straydogs har förresten en bra artikel på deras sida om kommunikation i luften med det visste ni nog redan, men tåldes att upprepa. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Maverix

Ungefär så hade jag tänkt mig att det skulle vara ctrl, varannan vecka "seriösa" Campaignen och varannan tactical missions där varje skvadron övar på sina specialliter, A-A, A-G osv.

Maverix
;)

Weas

Tjenare grabbar.
Har som sagt inte löst bredbandsproblemet ännu...
Men jag följer diskusionerna :-)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


BEQ

Nästa person som säger skvadron kommer jag att töntförklara för resten av livet. Skvadroner har endast kavalleriet. Vill ni inte "leka" Falcon - ge fan i att säga skvadron.

/BEQ

Maverix

Vad säger man då BEQ? Ska vi skriva på engelska istället? Squadrons. De "flyg" böcker  jag läst på engelska snackar bara om Squadrons, men det kanske betyder något helt annat på Svenska, har gjort lumpen utomlands så jag är inte bekant med alla militära termer som används i Sverige.

Maverix out ;)

zebra

Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, Skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, skvadron, :D

zebra

Tycker att det låter bra med en fast kväll. Men samtidigt så kan jag tänka mig att man tappar en del deltagare om  man fastslår en och samma kväll. En annan är ju på väg in i singel-livet nu och kan tänka mig att ta en svängom ute på lördagskvällarna. (kan inte stänga in mig  helt från omvärlden även om jag skulle vilja göra det) Menar inte att lördag inte är bra men det skulle kunna vara bra med ett alternativ så att   man ngn gång kör en annan veckodag. Hade vi inte söndagar ett tag?

SledgeHammer

Tja, den svenska motsvarigheten inom flyg blir ju division. Men eftersom allt annat i Falcon är USA baserat så tycker jag skvadron blir bra =)

ctrl, jag är helt med på din linje med en seriös kanpanj med en kväll i veckan, lördag låter bra för då kan man ta igen sig på söndag.

Min modifierade Korea 2005 är på G, jag är i valet och kvalet men jag tror att den blir flygfärdig först med SP4. Kan den vara en kandidat månne?
Mvh  - Stefan -