Åh, dessa kvällstidningsexperter!

Started by ft, July 24, 2002, 18:35:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Fortsätter med mina axplock ur den svenska tidningsfloran.

En flygsäkerhetsexpert, med stor sannolikhet självutnämnd sådan, blev citerad i Aftonbladet efter kollisionen i luften över södra Tyskland, återciterat ur minnet:

"Olyckan berodde på att de två flygplanen befann sig på samma plats, på samma höjd, samtidigt."

Herrejävlar. Det skall en exper till för en så träffsäker slutsats... behöver jag tillägga att de verklige experterna inte visste om de skulle skratta eller gråta? Jag önskar jag hade kommit ihåg att spara artikeln i sin helhet... någon som har en Aftonbladet från den andra Juli liggande?

Mvh,
 /ft

(Redigerat för stavnign)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Hehe.. låter som på samma nivå som sportkommentatorerna kan ligga på... "för att vinna den här matchen måste vi göra flest mål" och liknande...

Det var Aftonbladet som basunerade ut att A300 som kraschade utanför New York var ett "hypermodernt" flygplan (den gången kunde jag inte låta bli att säga till...). Inte alls på samma nivå som ovan, men så fort man känner till lite mer om det det skrivs om så häpnar man...

Griffin
snappahead

ft

Sanslöst. Lagt märke till att allt med mer än femtio enheter SLC (Self-Loading Cargo, alltså passagerare :)) är "jumbojet" i tidningarna numera? Tragiskt.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Journalister... och då ska vi inte tala om datortidningarna... Där skulle de ju kunna köra en Finn 5 RÄTT!!!
Mvh  - Stefan -