Godis till FS2002?

Started by griffin, July 16, 2002, 10:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Har nyss lagt in denna sim efter 10 års frånvaro (eller vad det kan bli)...

Finns det nåt skoj att göra med den i termer av customiserande? Ex.vis. custom flygmodeller (med kvaliet då och inte Kalle 12 som lärt sig grunderna i 3DMax) och annat man kan tänkas trycka in?

Hehe... det gick att få ned frameraten rejält i den här simmen ju. Men det känns otroligt maffigt när man inser att det är samma tangenter nu som för 10-15 år sen (när det nu var jag 3:an CGA skärm)...

Vad är en vettig FPS i spelet? Man ser att de sätter taket lågt när de maxar på 30. I Quake III är den siffran 250.... :)

Griffin
snappahead

griffin

snappahead

TrakDah

Ett knep för att få smidig och jämn grafik i FS2002 är att sätta ett lågt värde för högsta framerate

Bestäm dig för hur många fps du accepterar och sätt värdet på detta, jag har 15, och med tanke på att TV fungerar i 25 är allt mella 15 och 25 bra värden

Vill inte gå in på HUR det funkar i FS2002 nu, men med ett lågt värde hanterar den grafiken bättre.

/TD

griffin

QuoteOriginally posted by TrakDah


            Ett knep för att fÃ¥ smidig och jämn grafik i FS2002 är att sätta ett lÃ¥gt värde för högsta framerate

Bestäm dig för hur många fps du accepterar och sätt värdet på detta, jag har 15, och med tanke på att TV fungerar i 25 är allt mella 15 och 25 bra värden

Vill inte gå in på HUR det funkar i FS2002 nu, men med ett lågt värde hanterar den grafiken bättre.

/TD

Jag tror jag förstår varför (är ju trots allt i spelbranchen :))

Jag har inga större problem att köra i 30 fps, dippar ibland när man lågflyger sin 747 mellan husen :)

Fascinerande hur "kliniskt" de gjort krascherna... Antar att det är en direkt effeckt av 11 sept.... Förr var det ju i alla fall kraschljud och lite patetiska sprickor över skärmen. Nu fryser de innan man ens intersectat byggnaden...  

Finns det några bra add-ons att rekommendera då? Såg att det finns en hel del därute, men jag undrar vad som är värt besväret att skaffa?

Griffin
snappahead

Assassin

Flyger du Boeing 474 å dylika flygplan rekommenderar jag Ultimate Airlines som har de flesta (+2500 st om jag inte minns fel) flygbolags flygrutter sparade som flightplans.
Trevligt att kunna flyga för SAS. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

QuoteOriginally posted by Assassin


            Flyger du Boeing 474 Ã¥ dylika flygplan rekommenderar jag Ultimate Airlines som har de flesta (+2500 st om jag inte minns fel) flygbolags flygrutter sparade som flightplans.
Trevligt att kunna flyga för SAS. :D

Yumsie yumise! Och hur kommer jag åt denna götta karamell månne?

Jag vill ju köra A-340 sedan! :D Spelar roll egentligen. men jag diggar 4-motorigt och A-340 är smäcker! Gamle jumbon går inte av för hackor hon heller, vacker som få!... ehhh *griffin tittar på bild av flickvän och sansar sig* ;-)
snappahead

griffin

ahhh. hittade deras hemsida. blir till å spara lite då. Men funkar det till 2002? Det står 2000 på det mesta av deras prdukter...

De verkar ha gjort flera trevliga add-ons!

Fanns inte Concorde i tidigare versioner?`

Finns det nån bra scenery för Sverige/Norden?
snappahead

Horizon

Jag flög en A330-223 från Novair ner till Grekland för några veckor sedan, och jag måste säga att det var ett härligt flygplan! Även om det var lite trångt om benen (som det ju brukar vara när man flyger charter) så bjöd planet på en fin komfort och upplevelse. Speciellt imponerad var jag av att det gick så tyst och att det fanns 5 toaletter på undervåningen (!) ... :p

På nervägen plockade vi med över 380 passagerare och det var ganska imponerande för ett litet fjuttigt tvåmotorigt plan, tycker jag (men jag kan ju inte så mycket om kommersiella flygplan...).

Ãâ€"h, jag kanske hamnade lite fel med detta inlägg, men jag var bara tvungen att säga det när jag sÃ¥g att Griffin gillade A340... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names