Author Topic: Bug report, typ  (Read 6014 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sidewinder

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Bug report, typ'
« Reply #8 on: June 18, 2004, 09:28:58 »
TD,

fattar ingenting, kort sammanfattat, vad betyder det där?

TrakDah

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 847
    • ICQ Messenger - 160037
    • Yahoo Instant Messenger - wmroboj
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Bug report, typ'
« Reply #9 on: June 18, 2004, 11:20:06 »
Ingenting, för det är åtgärdat sen 1.01

/TD

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Replying to Topic 'Bug report, typ'
« Reply #10 on: August 09, 2004, 13:15:22 »
Känner igen det BEQ, Kuznetsov fick symbolen av ett flygplan sist jag placerade den på kartan.

Har några småfrågor här:

1. Kan man ändra hastigheten på HUD markören (talar om Mig-29 och Su-27)? Tycker den är på tok för snabb för att vara precis.

2. Jag har använt Lomacs egen joystick programmering med dess 4 olika shiftknappar, kan jag nu spara någon fil så jag kan ta med mig dessa inställningar till en annan installation?

3. I nav (return/landing) mode verkar man bara kunna växla mellan flygfälten "framåt". Går det inte att backa? Där finns ju rätt många, och om man av misstag "hoppar" förbi det man ska till så 15-20 nya klick.

« Last Edit: August 09, 2004, 14:09:42 by F16_Filur »

DefaultSlayer

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
Replying to Topic 'Bug report, typ'
« Reply #11 on: May 23, 2007, 20:36:02 »
okej, jag tror jag hittat en bugg lr så är det jag som inte förstr mej på systemet men säger det ändå.

I su-27 när man ska skjuta med kanonen så skule jag ställa in avståndet med "target specified size" funktionen.

 (för jag trodde det var någon konstig default inställning i planet som gjorde att jag missade för jag kan inte tänka mej att det är jag som siktar kasst) :P

Undrar om det där med att ändra storleken på målet är för både radarlås med det lilla cirkelsiktet lr om det endast är för att ställa in gun funnel.

iallafall så när jag är i gun läget o ska byta target size så går det ner lr upp o sen fort tillbaka igen till 54. e det någon inställning jag har galet lr kan det fvara en bugg?
Och vet ni om det där med att ändra storleken på målet gäller för kanonsiktet även när man har låst med radar?

För om det inte gör det så kan man ju klara sej ändå med att bara låsa på Fi men annars kan man ju typ inte förlita sej på siktet om man ska skjute en F-15 o ha siktet på 54 meters vingbredd.

DefaultSlayer

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
Replying to Topic 'Bug report, typ'
« Reply #12 on: May 25, 2007, 17:37:17 »
asså förlåt, tror jag vet varför target specified size åker tillbaka, har inget med bugg lr radar lås o göra


Tror inte att radar"sikta här för att träffa" märket påverkas av storleken man ställt in.

Det var så nu att jag gick in i inställningarna och såg att en av snurrhjulen på X-42an satt och kontrollerade target specified size, jag kunde ju ändra storleken men efter några sekunder åkte den tillbaka igen. berrode alltså på att jag hade en grej på joysticken som ändrade tillbaka den hela tiden.


Så klantigt, ber om ursäkt för att jag postade utan att tänka mej för tillräckligt noga.

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Bug report, typ'
« Reply #13 on: May 25, 2007, 18:35:17 »
Just det... Klart det är för att du har mappat den funktionen på joyyen.. Nu i efterhand så var det ju ganska logiskt.