Author Topic: DCS: AJS-37  (Read 19333 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #16 on: December 07, 2016, 23:07:41 »
Ja ja, SiktlinjesIndikator!

Jag kommer nog ha svårt att kalla saker för annat än det jag kallat dem i flygspel sedan mitten av 80-talet. HUD, MFD, RWR.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #17 on: December 07, 2016, 23:40:15 »
Kanske någon här vaknar till och vill upp i luften för lite nöjesflygning? Vore kul att mysflyga ihop vid tillfälle!

Missa inte Simpleradio!

Jag kommer nog våga mig upp tillsammans med andra när jag blivit varm i kläderna med Viggen. Om inte Nosig får en Viggen revival så verkar Masterarms-gänget vara riktigt aktiva i DCS, så inte omöjligt att jag får hänga lite där också.

SRS verkar smart. Om man som jag i dagsläget bara flyger A-10C offline så verkar den inte göra så mycket nytta, men för multiplayer ser det ju grymt bra ut.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #18 on: December 09, 2016, 09:05:45 »
Viggen är nog f.ö. första planet någonsin som jag avser försöka lära mig "från grunden". Jag har aldrig riktigt sett nöjet i att göra ramp starts, ha idiotkoll på hur man ställer in positionsljus eller ha exakt korrekta procedurer för hur man taxar. För mig är det vapensystem och kanske framförallt taktik kring hur man får eld i målet utan att själva äta gräs som lockar med flygsimulatorer.

Men den här gången ska jag verkligen ge hela ramp-start prylen ett seriöst försök.

Hur resonerar ni?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS: AJS-37
« Reply #19 on: December 10, 2016, 00:21:16 »
Jag är väl inte tillräckligt nördig. Det skulle aldrig falla mig in att försöka lära mig en komplett ramp start. Jag vill upp i luften och spränga saker. Det blir snabbstartsscript (eller vad det kallas) för mig :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #20 on: December 11, 2016, 08:29:44 »
faktiskt försökt göra det med Gazellen. Ganska kul och lagom när man inte har så mkt till långa sessioner.
Första  2-3 gångerna  hoppade jag bara inte och körde tutorials och sedan följande 5-6 gångerna hoppade jag bara in och gjorde ramp-start, hovercheck och sedan en kort loob runt och inte och landade. Tagit mig flera veckor (av och till) men nu kan jag det utantill och börjar lära mig hantera helikoptern i luften.
Nästa steg är nu att börja hoppa över till Gunner position och lära mig uppstart av vapensystem osv. :-D
Nördigt men kul och lagom.

Allt i väntan på Viggen och HKP9an

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #21 on: December 11, 2016, 15:23:48 »
faktiskt försökt göra det med Gazellen. Ganska kul och lagom när man inte har så mkt till långa sessioner.
Första  2-3 gångerna  hoppade jag bara inte och körde tutorials och sedan följande 5-6 gångerna hoppade jag bara in och gjorde ramp-start, hovercheck och sedan en kort loob runt och inte och landade. Tagit mig flera veckor (av och till) men nu kan jag det utantill och börjar lära mig hantera helikoptern i luften.
Nästa steg är nu att börja hoppa över till Gunner position och lära mig uppstart av vapensystem osv. :-D
Nördigt men kul och lagom.

Allt i väntan på Viggen och HKP9an

Kul! Precis som ni andra småbarnsföräldrar har jag rätt begränsat med tid för datornörderi, men AJS-37 tror jag kommer vara värd besväret att lära sig från grunden. Manualen lär ju vara en PDF, ryktas om ca 400 sidor. Blir perfekt nattningslektyr för barnen!
« Last Edit: December 11, 2016, 16:27:53 by Lupson »
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS: AJS-37
« Reply #22 on: December 12, 2016, 08:05:13 »
Jag uppfattar det som att du tänker läsa manualen för barnen så att de tröttnar och somnar snabbt? ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #23 on: December 12, 2016, 09:10:44 »
Jag uppfattar det som att du tänker läsa manualen för barnen så att de tröttnar och somnar snabbt? ;)

Exakt :)

Min far påstår att han körde högläsning ur SäkI för brorsan och mig när vi var små och inte ville somna...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X