Author Topic: Oculus revival  (Read 2528 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boopidoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Oculus revival
« on: June 07, 2016, 08:19:14 »
Jösses kan jag bara säga. Har inte flygit simulator på 10 år och flög då mest LOMAC, FC och IL2 1946. För några veckor sedan testade jag DCS hos en kompis som dessutom hade Oculus Rift och jösses... flög en Su27 lågt bland berg och över skogar och städer och blev helt såld. Inom en timme efter flygningen hade jag beställt en ny dator och började leta efter ett par Oculus Rift CV1 till bra pris (betydligt lättare sagt än gjort). Med en hel del tur stod datorn klar inkl ett par mycket lätt begagnade Oculus en knapp vecka senare.

Nu flyger jag DCS World så snart jag kan och känslan är otrolig. :D

Någon som vet en bra simulator för WW2 med stöd för VR? Står sig 1946 fortfarande eller gäller någonting annat?

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Oculus revival
« Reply #1 on: June 07, 2016, 19:06:01 »
Kul! Lite avis är man ju :)

Det senaste inom WW2 är väl IL2: Battle of Stalingrad / Battle of Moscow - huruvida det finns officiellt (eller inofficiellt) stöd för Oculus är dock mer än jag vet. Snyggt är det oavsett vilket.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Boopidoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Oculus revival
« Reply #2 on: June 07, 2016, 22:03:25 »
Har precis läst på lite om både Il2 BOS och BOM och det verkar som att utvecklarna skippar VR och skyller på Oculus. Trist, utan VR-stöd så är det inte alls intressant.  :(

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Oculus revival
« Reply #3 on: June 07, 2016, 23:11:28 »
Nej inget VR stöd i BoS eller BoM, fast det "skall implementeras" senare - det var iaf vad de sa till mig när jag försökte kräva pengarna tillbaka då de utlovat VR stöd och jag köpte dem just för detta.
Dock så ser det ut som CloD får VR stöd i TF 5.0 patchen, när den nu kommer. Jobbas på det iaf och med stor framgång med om jag förstått det rätt.
Rise of flight skall fungera med VorpX med, inte testat själv dock. Samma sak gäller ArmA3.
FSX skall ha inbyggt stöd men även om jag håller mig från sådana civila simmar  :P

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Oculus revival
« Reply #4 on: June 07, 2016, 23:49:14 »
ArmA3 i VR måste vara sjukt häftigt. Jag blir åksjuk av att spela det på en vanlig 24"-monitor. Inlevelsen (med risk för vomering) med OR/Vive måste vara fenomenal.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X