Author Topic: BMS 4.33  (Read 5082 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
BMS 4.33
« on: November 01, 2015, 19:11:18 »
Fyra år sedan 4.32. Blev duktigt taggad av release-filmen för BMS 4.33:

https://www.youtube.com/watch?v=QcMOOOulhME

Ser riktigt fint ut.

Som bonus har dom gjort en ordentlig JA-37D Viggen också:

https://www.youtube.com/watch?v=ViAqvlQJhq8

Vad jag läste mig till så är det egen FM, hardpoints etc. men F-16 avionik.

Skall testas!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: BMS 4.33
« Reply #1 on: November 01, 2015, 23:22:48 »
Viggen, fasen vad läckert. Första filmen var också riktigt fin. Jag önskar så att jag hade mer tid. Dygnet är för kort. Det är för många andra saker som måste göras i vardagen... :(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Re: BMS 4.33
« Reply #2 on: November 02, 2015, 21:08:03 »
Tjena,
Tror faktiskt att det är viggen-avionik i simmen. D-jaktviggen hade ju EN större MFD, vilket jag tyckte mig se i trailern.
Ska bli kul att testa.   Någon som installerat?

/A

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: BMS 4.33
« Reply #3 on: November 02, 2015, 23:08:41 »
Har försökt installera ikväll.

Man måste regga konto på bms forum för att komma åt nedladdningslänk. Dock så är sidan så seg att man inte kan registrera sig. När det till sist går så kommer man till en "Permission Denied" sida när man försöker klicka in sig på forumtråden som skall innehålla länk till torrent-filen. Möjligt att dom har något forumstrul. Konstig strategi ifall man vill sprida sitt hårda arbete...

Får någon tag på torrent-filen lägg gärna den i ett PM till mig...

Avseende JA-37D och avionik så fattar jag det som att handhavande, symboler etc. skall vara F-16 på alla flygbara plan. Antar att prestanda på radar är individuell dock, spelet har ju från första början modellerat radarsystem på diverse plattformar på olika vis.

Cockpiten för JA-37 ser riktigt fin ut. Hade väl ännu hellre sett en Gripen C eller E men man kan såklart inte få allt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: BMS 4.33
« Reply #4 on: November 03, 2015, 08:36:56 »
Såg strax efter föregående inlägg att jag fått ett "aktivera ditt konto"-mejl från bms-forumet. Förklarar nog mitt strul att få tag på nedladdningen. Får bli ett nytt försök ikväll.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Re: BMS 4.33
« Reply #5 on: November 04, 2015, 22:20:32 »
Vill minnas att BMS-forumet avkrävde alla aktiva någon form av svar på ett inlägg för att kunna se vilka som var aktiva. De gjorde detta för att rensa bort inaktiva (sällan närvarande) medlemmar.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: BMS 4.33
« Reply #6 on: November 05, 2015, 11:26:50 »
Installerade igår kväll. Det fick fint. Sen lade jag resten av kvällen på att försöka få till någon form av fungerande HOTAS-setup med min X36:a.

Man kan lugnt säga att alla gamla key mappings från 1.08 (och förmodligen också Allied Force) inte gäller längre. Man har i grunden förändrat hur man väljer radarlägen, hur man jobbar med TMS, CMS, DMS etc. i cockpit. Några timmar senare hade jag åtminstone kommit såpass långt att jag kunde styra radar cursor, designera mål och skjuta Aim-120. På pluskontot så påminner hanteringen en hel del om A10C i DCS, men roligare saker kan man ju ägna en kväll åt.

Hann ta en snabb tur i Viggen. Med farten uppe och full EBK är den iaf inte helt dum på låg höjd, håller farten bra även vid kurvtagning med 6-7 g. Snygg cockpit!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: BMS 4.33
« Reply #7 on: November 07, 2015, 14:05:25 »
Det går helt klart framåt med BMS 4.33. Har nu även fått hyfsad fason på AGM-65, CCRP-bombning med CBU-105 samt TGP och plinka APC:er med GBU-12.

Inne i simulatorn är det hela för jäkla bra faktiskt. Verkar otroligt stabilt, det ser riktigt bra ut - de nya autogenererade träden (iofs ingen collison men det spelar inte så stor roll) ger verkligen ett lyft av terrängupplevelsen. Cockpits och 3D-modeller är ofta riktigt bra.

Inlärningskurvan är dock inte att leka med. Jag har säkert loggat ett par hundra timmar i Falcon 4.0 sedan det släpptes för 17 år sedan men har ändå rejäla problem att på ett effektivt vis hantera systemen, flyga, uppträda taktiskt osv - precis som det skall vara!

Om tiden tillåter blir det nog kampanjstart ikväll när ungarna somnat.

(Har dock ett stort problem: Fallout 4 släpps på måndag och jag har en bra bit kvar av det fantastiska Witcher 3. Skulle behöva ta ett par veckors gaming-semester för att hinna med. Vill ju förutom BMS egentligen spela den nya "Republic Campaign" för DCS: Ka-52 också...)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X