Author Topic: Armored Warfare  (Read 6561 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Armored Warfare
« on: October 13, 2015, 22:10:19 »
Någon som testat eller tänker testa Armored Warfare?

http://aw.my.com/gb

Verkar vara som World of Tanks, fast i modern tappning.

Utvecklat av Obsidian, en av mina absoluta favoritutvecklare så jag skulle tro att det är bra!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Armored Warfare
« Reply #1 on: October 14, 2015, 20:33:30 »
Småtestar... heter Salsam i spelet... som vanligt :-P
Tycker det är sådär än så länge

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Armored Warfare
« Reply #2 on: October 15, 2015, 08:50:41 »
Har missat, får testa...

Edit: Tror jag var lite het i min PT-76'a där. Fyra matcher, två vunna. Tror jag lyckades uppgradera lite saker, men vet inte riktigt om det hjälpte så mycket. :) Man har hjälp av taktiken man tränat i WoT, upplägget är ju i stort sett identiskt. Lite väl mycket knappar och valmöjligheter i GUI't kan jag tycka, men det kanske bara är för att jag är ovan. Man lär väl sig snabbt.
« Last Edit: October 15, 2015, 13:21:54 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Armored Warfare
« Reply #3 on: October 16, 2015, 18:50:07 »
Körde en runda, två kills i min PT-76. Känns nästan som en karbonkopia at WoT (och i viss mån WT).

Får väl ge det några casualmatcher, lär dock varken ha tid eller egentlig lust att göra om mina WoT-bedrifter.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Armored Warfare
« Reply #4 on: October 17, 2015, 13:49:26 »
Ja, jag känner lite samma. Trött på att grinda något från start. Men... jag har iaf kört ett gäng matcher nu, både i PT-76 och M113. Köpte mig en Patton igår kväll innan läggdags. Hann med en match, men det gick inget vidare alls. Det som lockar lite med AW är det moderna stuket. Jag har länge längtat efter att få köra något modernt i WoT. Kan man sedan dessutom dra iväg pv-robot skulle det vara något! Eller brassa 40mm Bofors i en CV9040. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Armored Warfare
« Reply #5 on: October 17, 2015, 22:20:52 »
Hmm, jag finner att jag helt lämnat WoT under ett par dagar och bara kör AW trots allt. Det är några saker som gör AW värd tiden. Det är lite annorlunda miljöer, vilket alltid är kul. Ljudet är annorlunda, lite mer verkligt. Grafiken är såklart annorlunda pga en helt annan motor och jag gillar verkligen en del av effekterna. Särskilt de härliga synliga tryckvågorna från kanonerna och hur sand och damm rivs upp från marken när man skjuter. Sånt träffar en liten nörd-ådra hos mig. :)

Har listat ut hur man ger besättningen lite fler färdigheter. Blir det ett plustecken på en besättningsmedlem kan man ge dem något som liknar WoT's "skills" och "perks". Allt är väldigt likt WoT och det är inte så konstigt. Vill man stjäla spelare från en framgångsrik konkurrent måste man kopiera en hel del saker, så de känner igen sig i mångt och mycket.

Just nu rullar jag runt i min M48 Patton och den är fullt uppgraderad. Besättningen har fått lite extra skills och jag tänkte köra den ett tag innan jag ger mig på Leoparden.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

NeoBlood

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 193
  • "What we do in life echoes in eternity"
    • View Profile
    • Email
Re: Armored Warfare
« Reply #6 on: October 18, 2015, 20:48:14 »
Får kollas på!
Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Armored Warfare
« Reply #7 on: October 18, 2015, 23:00:46 »
Hmm, jag finner att jag helt lämnat WoT under ett par dagar och bara kör AW trots allt. Det är några saker som gör AW värd tiden. Det är lite annorlunda miljöer, vilket alltid är kul. Ljudet är annorlunda, lite mer verkligt. Grafiken är såklart annorlunda pga en helt annan motor och jag gillar verkligen en del av effekterna. Särskilt de härliga synliga tryckvågorna från kanonerna och hur sand och damm rivs upp från marken när man skjuter. Sånt träffar en liten nörd-ådra hos mig. :)

Har listat ut hur man ger besättningen lite fler färdigheter. Blir det ett plustecken på en besättningsmedlem kan man ge dem något som liknar WoT's "skills" och "perks". Allt är väldigt likt WoT och det är inte så konstigt. Vill man stjäla spelare från en framgångsrik konkurrent måste man kopiera en hel del saker, så de känner igen sig i mångt och mycket.

Just nu rullar jag runt i min M48 Patton och den är fullt uppgraderad. Besättningen har fått lite extra skills och jag tänkte köra den ett tag innan jag ger mig på Leoparden.

Japp, den detaljen gick jag verkligen igång på.

Körde några rundor till, har gått långt över förväntan med 1-3 kills per match. Möjligt att många "n00bs" testar nu i början utan att ha någon vidare koll och blir det rätt lätta byten för erfarna WoT-spelare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X