Author Topic: DCS World + FC3 installation  (Read 3630 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #8 on: June 24, 2015, 18:25:59 »
Tack, intressant inlägg Filur.

Jag tenderar att fuska i DCS och köra med labels on. Inte alltid, men ofta. Speciellt när man kör Ka-50. Eftersom lede fi ser och skjuter genom träd är man rätt handikappad som mänsklig pilot utan röntgenblick.

Apropå markeffekt så har ena sonen ett litet hovrande plastufo/helikopter med rotor på taket. Man kan bara justera höjden men man märker tydligt markeffekten när man försöker landa den mjukt på golvet men istället åker den upp lite precis före sättning.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #9 on: June 24, 2015, 23:16:31 »
Testade labels i början, men ville försöka lära mig se. F10-tangenten är förstås också fusk. Nu vet jag inte hur upplösningen påverkar, kör med max res. på en 27". Ett annat stort handikapp i Su25T är de här grova fönsterbalkarna eller vad de kallas. Det är väl bara Spirit of St. Louis som har sämre SA framåt.  :)

En grej med Vikhr är förresten att man behöver inte slå på lasern först, utan den slås på automatiskt när man avfyrar. Tror inte jag märkt det med de andra laserguidade.

Den svåraste biten just nu tycker jag är att göra stabila attacker med den interna kanonen. Trimmar förstås uppåt så jag behöver ett lätt framåttryck på spaken, men får ändå en alltför gungande nos. Man verkar också behöva en rätt brant dykvinkel för att inte hamna för lågt. Tips tas gärna emot, för det blir lite mycket kamikaze.