Author Topic: DCS World + FC3 installation  (Read 3631 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
DCS World + FC3 installation
« on: March 15, 2015, 19:51:15 »
Installerade precis DCS World 1.2.15 och ovanpå det installerade jag FC3 1.2.15. Inne i DCS World kan jag inte flyga de flygplan som följde med FC3, jag kan bara välja Su-25T eller den där andra saken som följde med gratis. Går jag in i Module Manager och loggar in så finns min serial inlagd och klar, men jag kan fortfarande inte välja t.ex. F-15 eller Mig-29. Vad behöver jag göra?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #1 on: March 17, 2015, 10:17:51 »
Kul! äntligen någon att flyga med igen? ;-)

Hade liknande problem och detta kan hjälpa;

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=116362

i övrigt finns det många med liknande problem på DCS forumet.

Säg till om det hjälpte


Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #2 on: March 17, 2015, 15:56:57 »
Hmm, inte säker på vad jag ska göra med sidan du länkade till. Det verkade riktigt rörigt där, hehe... Jag lade in min serial och allt såg okej ut. Den var bunden till rätt konto och jag har nio aktiveringar kvar. Är det något annat jag ska göra?

Det kom ju en ny version av DCS World igår. Testar en vanlig ominstallation av hela rubbet först.
« Last Edit: March 17, 2015, 18:49:09 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #3 on: March 18, 2015, 17:00:00 »
jag "un-bindade" mina moduler och sedan startade jag spelet och gick in i moduler så lades de till där igen.

Kanske slår in öppna dörrar men det ÄR skillnad på STEAM DCS och ICKE steam DCS. Tar du hem DCS world via Steam så dyker inga av dina (icke Steam) upp i modulmanagern.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #4 on: March 18, 2015, 21:17:53 »
Ok, jag har köpt FC3 direkt från DCS via deras shop. Inget är installerat via Steam. Ska testa att unbinda som du tipsade om.

Edit: Nu verkar det fungera. Kanske fungerade det redan från början, jag undrar om det var jag som bara tryckte på fel knappar? Hur som helst så flög jag ett kort CAS-mission med A-10A och kraschade och brann ganska omgående. Trotteln hade låst sig på fullt och jag hade fullt sjå med att hitta knappar att trycka på. Fick iaf iväg en AIM-9 som skadade en Hind. :D
« Last Edit: March 18, 2015, 22:22:52 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #5 on: June 23, 2015, 12:39:25 »
Då var det semester och Horizon känner att han har tid att fippla med lite mer avancerade saker än två larvband och en kanon... och vad passar bättre än en Su-25T? :)

Fick kopplat in och startat upp mina X-52 PRO-stickor och har nästan lyckats skjuta mig genom hela den grundläggande träningen med ovan nämnda flygplan. Det känns som att det har hänt en del med flygmodellen sedan jag senast flög Su-25, eller så är det ovanan vid de nya (inköpta 2011) stickorna. Det är iaf som att försöka hantera en intvålad tvål i en oljad tvålkopp. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #6 on: June 23, 2015, 19:06:56 »
Ahhh, det låter ljuvligt Horizon!

DCS World 2 med nya grafikmotorn(?) kommer ju allt närmare. Tror jag avvaktar med DCS-ande tills dess. Har ändå ingen tid att spela/flyga nämnvärt på sommarhalvåret känns det som.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: DCS World + FC3 installation
« Reply #7 on: June 24, 2015, 08:52:19 »
Håller med om att Su-25T känns väldigt hal i luften, i alla fall tills man vant sig.

Jämförde även mot FC 1.12b, och kan säga att flygmodellen är mycket annorlunda idag, i alla fall för 25T. Allting kändes mer tungjobbat i den gamla versionen. Som två olika flygplan faktiskt.

Roar mig med att försöka starta med max takeoff weight och bara använda 80-85% throttle. Extremt svårt, tror de simulerar något som kallas markeffekt... fast det är väl när man landar att man flyter ut lite extra... ja jag vet inte... men det som händer är att jag kommer upp i luften några meter, men kan sen omöjligt stiga. Högre upp där luften är tunnar funkar det däremot på samma varvtal, så någonting är i görningen.

Där finns också väldigt korta flygfält på sina ställen som är utmaningar att landa på, och vissa är nog omöjliga om man inte får använda bromsskärmarna. Vi snackar om att slicka hustaken för komma ner precis vid banänden. :D

Kul att skjuta helikoptrar med Vikhr, men extremt svåra att upptäcka. Har läst att det gäller flygande föremål överlag i DCS. Deras Hellfire får man se upp med...
Svårt att skjuta ner dem med IR-robotar också, för de skickar ju ut facklor som någon slags julgran med hundra tomtebloss. Man får in halvträffar, vilket de klarar. Att smyga sig på lite underifrån och bakifrån verkar som en metod att överraska dem totalt om man vill försöka med IR.
Annars går det inte att komma åt en helikopter när de vet att man är där. Hur man än flyger kan de konstant rikta nosen mot en så länge de ha soppa.

Har övat mycket på ett mission generarat vid Batumi, vintertid. Tog lite tid att lära sig hitta tanks i bergen, om man säger så... det är fortfarande riktigt svårt om man vill avfyra på max standoff, för terrängen "ändras" beroende på avstånd. Alltså om man zoomar in målet och försöker memorera bilden av terrängen från lite höjd, så händer en förändring med grafiken vid ett visst avstånd, så man har liksom inte kvar samma hållpunkter längre. Är väl inte helt optimalt modellerat det där. Har dock några lyckade inspelningar där jag slår ut en fyrgrupp Abrams i en attack, 2 x 29T och 2x 25ML. En ren fröjd att titta på inspelningen sen från målets synvinkel, 3st tanks slås ut med exakt en sekunds mellanrum, ser riktigt brutalt ut.  :)

Körde också igenom träningsuppdragen, vissa är lite knapphändiga. Märkte tex att det där 25L ingår måste man i princip se målet i HUD´en för att få LA. Det räcker inte med tv´n som med vissa andra. Tror det handlar om de missiler som även finns som icke guidade raketer.

För tanks och kustartilleri funkar 10 på Shkval, för UH-64 blir det runt 15, och för större ryska helikoptrar får man nog gå upp till 25. Kan vara bra att ha sånt memorerat så man får snabb låsning.