Mer än snygg grafik?

Started by ft, February 11, 2002, 20:13:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Jag blir nöjd om det är Flanker 2.5 fast mer fler plan. Det enda jag verkligen HATADE med flanker 2.x serien var grafikmotorn för markobjekt..att dom poppade upp på ett visst avstånd...BVR markattacker blev helt omöjliga eftersom man inte kunde se vad man skulle låsa på. Dock i luftstrid var det mkt trevligt. Gillar den typen av grafik. Mkt polygoner och high res textures ala IL2 :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

Svaret är egentligen g:a enkelt: Det skiljer sig avsevärt från Sue 2.x.

Men för att röra till det lite:
- Grafikmotorn _bygger_ på den befintliga men är helt uppdaterad (bl a kan ni se på skämdumpar att man nu använder repetitiva texturer istället för stora unika som idag.
- AI:t kommer att uppdateras _avsevärt_. Mycket jobb läggs ner här eftersom dom hade rejäla problem med det i 2.x. Anledningen till problemen i 2.x var att de (2st) som kunde AI nogorlunda under utv av Sue 1.x slutade efter 1.2.
- Avioniken får sig en rejäl genomkörare, detta dels pga av att man nu skall ha med F-15C och A-10 som bägge kräver bättre systemmodellering, och dels för att det var dags för det, främst rörande A2G- och A2S-systemen. Kom ihåg att Sue2.x _främst_ är menat som en A2A-sim, i vilken Su-27B - ett rent A2A-plan! - har en central roll!
- Marktrupper kommer att bli rörliga och helikoptrar tillkommer troligen - woohoo!

Förhoppningsvis ser dom till att AI:ts siktlinje också begränsas av moln och mörker, och att den "stop-go" effekten som finns i simen (ses enklast vid en konstant-hastighets sväng vid låg CPU-belastning) fixas till, mm mm mm.

Men den som lever får se! Jag har rätt höga förväntningar på Lomac.

/TrakDah

Mr Jim

Ja...jag lirar fortfarande Flanker 1.x ibland.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Fancy

Hoppas bara att dom går hela vägen beträffande avionik, flygmodel mm på alla planen och inte halva vägen som mång tidigare spel gjort.

Fancy out!

RAY

Jag mÃ¥ste nästa gÃ¥ emot hela den här iden om att ha en massa plan i samma simulator!  ok det e kul o funkar fint i sim som IL-2 men e tveksam till modern jets, avionics blir ju bara crap ?  ok, nu har vi inte sett lomac ännu men tror det blir sÃ¥...  kul o köra lite dogfights online men inte nÃ¥got o studera o lära sig!

skulle hellre betala för mera plan om dom e gjorda pÃ¥ ett bra sätt där allt funkar som i "verkligheten"  ok det blir kanske krÃ¥ngligt o göra men jag gillar o knappra pÃ¥ alla knappar o undra vad dom e till för!  :)

trycka, klicka, knappra o rycka...  ops det var eject!  :D

Snajper

Tacka vet jag Flanker 1.5. Den håller (i stort) fortfarande. Flygmodellen är helt underbar! :)


:D
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Mr Jim

Mmmm flanker 1.X

Tänk om jag bara kunde hitta en gammal dator med 3dfx kort på och lira DIs HIND oxå. Eller varför inte Tornado? ;)

Men jag håller med. En av mina all time favvos var ju flanker 1.x serien. Synd för LOMAC att dom två AI gurusarna slutade ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com