Author Topic: Oculus rift  (Read 4293 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Oculus rift
« Reply #8 on: September 01, 2014, 13:18:26 »
Berätta gärna mer när du får igång A3/CoD! Sen behöver vi support i DCS för nånting sånt här så vi kan enkelt fibbla med knappar och andra kontroller...

  https://www.youtube.com/watch?v=3ATQG9mnm34

Lead Motion controller har ju funnits ett tag.

/KC
« Last Edit: September 01, 2014, 13:20:14 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Oculus rift
« Reply #9 on: September 01, 2014, 23:03:43 »
Du har inte passat på att testa Star Citizen-alphan med OR? T.o.m. 5:e september är det gratis att ta hem SC och testa. Verkar som att OR skall funka redan nu.

Rekommenderas dock att tanka hem klienten över dagen eller något, jag har inte ens fått ner hälften (totalt ca 13 gb) på drygt 4 timmar... :(
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Oculus rift
« Reply #10 on: September 04, 2014, 09:11:09 »
Värt att testa! Hade varit sjukt mäktigt att kunna gå omkring i skeppen med OR :-)

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Oculus rift
« Reply #11 on: September 04, 2014, 21:38:50 »
Samsung släppte i dagarna sin nya Galaxy Note 4 med en 5.7 tum 1440 x 2560 pixels Super AMOLED skärm. Med tanke på deras samarbete med OR är jag övertygad att det blir den upplösningen i CV1.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Re: Oculus rift
« Reply #12 on: October 04, 2014, 23:45:59 »
Hej där,,

Fick själv möjligheten att prova på OR DK2 idag.  Håller min beskrivning kortfattad och kan bara konstatera vad Salsam redan sagt,, flygsimmarna går en spännande framtid till mötes.  Fick chans att prova DCS A10 och F15C och trots begränsningarna i upplösningen så var känslan bland det häftigaste jag upplevt i sim-sammanhang. Inte minst när jag lågsniffade med F15 i överljudsfart,,, har aldrig upplevt fartkänslan så här. Då det rådde brist på mål så satte jag några akan-skurar i min rote2 och fick känslan av Avatar 3D när spårljusen strålade iväg framför mig. En annan häftig detalj vara att "vända sig om" i cockpit och titta bak längs med sidan och vingarna. Man får känslan av hur stor F15 verkligen är.

Som sagt,, det kommer att saknas något nästa gång man sätter sig framför skärmen med bara en Track Ir.  :) 

/z.