Author Topic: IL2: Cliffs of Dover nu!  (Read 6279 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fluff

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 302
  • Dum felis dormit mus gaudet et exsilit antro...
    • ICQ Messenger - 1198899
    • View Profile
IL2: Cliffs of Dover nu!
« on: February 03, 2014, 22:56:44 »
Dags för en sån här tråd tycker jag. Används med fördel när man planerar att köra en vända och vill meddela vilken tid intresserade piloter skall dyka upp på mumble och dylikt.

Odi profanum vulgus, et arceo

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #1 on: February 04, 2014, 10:00:02 »
Glada tillrop!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #2 on: February 12, 2014, 20:49:45 »
Kör en liten vända. Hänger på Mumble.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #3 on: February 13, 2014, 14:19:54 »
Vi var ute en sväng igår. Först Baloo och Fluff, sedan Fluff och Lupson. Kan inte exakt redogöra för hur första flighten gick, men Fluff och jag valde att gå in som tyskar på en tom server och starta nära Calais.

För egen del:
1) Försökte starta, men banan var ganska kort och jag hamnade bland solbadarna på stranden och käkade sand istället.
2) Spawnade mitt inne i Calais med vingen inne i ett hus. Vingen gick av... och strax därpå kantrade hela planet. Dock utan eld och muller.
3) Kunde inte få nytt plan på samma bas eftersom mitt Calais-plan var "hyfsat" intakt. Löste genom att byta till en närliggande bas. Den här gången kom jag slutligen upp i luften och Fluff och jag kunde ge oss ut på AI-jakt. Trevlig server, det spawnade massor av trevliga AI-flighter samt en konvoj ute i kanalen. Fluff och jag försökte först jaga ikapp en skräckinjagande Defiant som på hög höjd körde ifrån oss. Vi gav oss istället ut över kanalen och hittade tre oeskorterade Wellingtons. Vi anföll lagom koordinerat och fick in en del träffar, men dessvärre var jag lite oförsiktig med gaspådraget och pajade radiatorn. Försökte buklanda på kanalen men planet sjönk som en sten. Fluff hade lite strul han också, men jag tror vi fick ner iaf en Wellington.
4) Fick denna gång upp planet i luften _via_ stranden (detta med take-off flaps tror jag är en bra grej). Fluff och jag hade ett "target rich environment" vid det här laget. Det flögs kors och tvärs över kanalen och vi gav oss på diverse mer eller mindre intet ont anande britter. Tror jag var uppe i 6.24 kills när kanonammunitionen tog slut och soppan började sina. Fluff hade redan flugit tillbaka för ombeväpning då en mänsklig baseraper i Spitfire II gav Fluff en ovälkommen present. Samma pilot gav sig även på mig när jag kom in över franska kusten för att landa och sköt ner mig trots att jag flytt in över basen och vår AAA spelade.

Allt som allt en mycket trevlig flight!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #4 on: February 13, 2014, 20:27:23 »
Nu skall här installeras och så får vi se vad helgen innebär! Jag som även skall flyga F4, läsa IR-teori, göra lite IFR-övningsflygningar, programmera en proof-of-concept på DBS och städa. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #5 on: February 15, 2014, 00:34:45 »
Nu är här installerat! TF4.01 och hela molerasket.

Känsliga bromsar på den där Eldspottaren. Inte mycket dutt som krävdes på en betongbana för att ge dyra resultat... :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #6 on: February 15, 2014, 21:10:08 »
Lördagkväll, middagen är uppäten och barnen har somnat. Dags att leka stridspilot en stund.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: IL2: Cliffs of Dover nu!
« Reply #7 on: February 15, 2014, 22:25:27 »
Sitter också och leker. Är lekplatsen Mumble nu, för jag är fortfarande mol allena där?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus