Author Topic: ACM and Energy fighting  (Read 6469 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #8 on: January 31, 2014, 10:41:00 »
Intressant. Blir dock ett ganska svårt skottläge när fiendeplanet rör sig med kanske 45-90 graders vinkel förbi hooken. Det står att man skall fortsätta väven ifall man missar, gäller att inte dra en hård sväng för att komma in rakt bakom antar jag? Kostar gissningsvis för mycket energi.

Får se hur mycket jag kommer upp i luften i helgen, skall försöka hoppa in på mumble när det finns flygtid.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #9 on: January 31, 2014, 12:10:43 »
Med hänsyn till att taktiken var utvecklad för F4 och F6or (som kurvar dåligt) tror jag tanken är att genomföra vida svängar för att behålla så mkt energi som möjligt och inte börja kurva med Zeros:arna. Nog inte helt lätt men värt att prova och finslipa.. tror som sagt att det är mer genomförbart i FRB/HB och SB än i AB matcher.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #10 on: February 05, 2014, 23:48:04 »
Lekte runt i Arcade, men blir så jägarns irriterad på att få stryk hela tiden, så jag testade att byta från "simulator controls" till mouse-aim. Haha, blev ju som ett helt annat spel. Körde tre vändor, topp-3 i varje, minst dubbelt så mycket poäng som annars och säkert 3-4 kills per match. Snorenkelt. Så taktiken måste väl vara att spela arcade med mouse-aim för att "grinda" roliga plan att köra Historical och Simulator battles med.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #11 on: February 06, 2014, 13:11:16 »
Så taktiken måste väl vara att spela arcade med mouse-aim för att "grinda" roliga plan att köra Historical och Simulator battles med.

Diskvalificerar ju liret redan där. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #12 on: February 09, 2014, 10:46:51 »
Så taktiken måste väl vara att spela arcade med mouse-aim för att "grinda" roliga plan att köra Historical och Simulator battles med.

Diskvalificerar ju liret redan där. :)

Det är ju i princip exakt samma grej som World of Tanks, bara att WoT inte har något "Simulation Mode". Något jag iofs gärna hade velat ha, inga enemy markers etc. men det lär väl inte hända.

Fulkör med mus nu för att komma någonvart, fick bl.a. upplåst 109F2 igår med sin snabbskjutande 15 mm akan. Nu har en väldigt lång grind mot FW-190A3 börjat, men jag hoppas dess 4x20mm+2ksp skall vara mödan värd!

Fick in en fin runda igår med drygt 2000 "poäng" på min 4x runda. Tickade in bra med research där!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #13 on: February 09, 2014, 17:18:14 »
Ja, ett realistic mode i WoT hade varit perfekt. Kanske borde de ha någon slags peng eller research points som man bara kan tjäna i detta mode, så det inte bara är att sitta och grinda i arcade mode.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #14 on: February 09, 2014, 21:36:20 »
"War thunder - Grund Forces".. SB läge..  ;) 8)

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: ACM and Energy fighting
« Reply #15 on: February 26, 2014, 11:18:32 »
Har konsekvent kört tysk match till Win nästan varje dag i ett par veckor nu. Har nu ca 41000/59000 för att låsa up FW-190A3. Sjukt seg grind. Men WT är dyrt när det gäller att använda riktiga pengar för att konvertera låsta research points till användbara. Så jag grindar vidare.

Har konsekvent kört mus-styrning denna grind, jag får väldigt mycket mer poäng på det viset. Jäkligt arkad, men faktiskt rätt skoj eftersom det är såpass frustrerande att köra simulator controls mot mus-flygare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X