Author Topic: DCS World 1.2.7 släppt!  (Read 2716 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS World 1.2.7 släppt!
« Reply #1 on: January 24, 2014, 20:01:22 »
Jösses, det var inte dåligt med förbättringar. Hmm, hur uppdaterar man... får se nu...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: DCS World 1.2.7 släppt!
« Reply #2 on: January 25, 2014, 10:32:57 »
Det är en gedigen lista och ED har gjort en hel del bra val det senaste året. Hoppas bara att de jobbar på att öka antalet klienter i MP. Sedan FC2 har det stadigt minskat och vad jag hört/läst så är ~20 spelare vad som max rekommenderas i dagsläget vilket är en besvikelse. I FC2 var det inte ovanligt vi flög på servar med ~75 spelare! Som sagts så många gånger tidigare så behövs en dedikerad server...

Även om saker och ting går väldigt sakta så börjar DCS arta sig. Mission editorn blir bättre och bättre - har dock långt kvar till "ArmA standard" - det finns numera möjligheter till (Lua) scripts i missions. 3D cockpits + AFM för A-10A, F-15, Su-27 (nice!) och förhoppningsvis även Mig-29 framöver, EDGE med annat att flyga över än Georgien bör komma under året och i och med 1.2.7 behövs inte Lock-On CD'n längre för att installera FC3 :)

/KC
« Last Edit: January 25, 2014, 10:38:49 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS World 1.2.7 släppt!
« Reply #3 on: January 25, 2014, 13:11:50 »
Jag valde att inte hoppa på War Thunder-tåget för att istället återbekanta mig med FC och FC3 som jag köpte med rabatt nu vid jul/nyår. Plockade fram min X-52 och tog några testrundor och det var kul! Tyvärr hamnar mina händer alldeles för högt med det skrivbordet jag har nu och jag fick redigt ont i höger handled pga den dåliga vinkeln. Funderade på att såga av bordsbenen en bit eftersom varken frugan eller barnen ser särskilt bra ändå. Vi får se... kanske köper jag ett bättre skrivbord nu när vi köpt hus. Hur som helst, tanken är att få fler rundor i FC3 och få koll på min nygamla HOTAS-sticka. Jag är helt lost med alla knappar att trycka på.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: DCS World 1.2.7 släppt!
« Reply #4 on: January 25, 2014, 16:50:34 »
Har inte uppdaterat ännu men tänkte göra så i natt. Tänkte sedan ta tag i Su-25T för det var länge sedan man flög den besten.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS World 1.2.7 släppt!
« Reply #5 on: January 25, 2014, 19:36:09 »
Då flyger jag gärna med dig. Su-25T var min favorit med sin Shkval och sina Vikhr. Man kunde även brassa TV-styrda och radarsökande missiler.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: DCS World 1.2.7 släppt!
« Reply #6 on: January 25, 2014, 23:59:33 »
Uppdaterar nu så om allt funkar som det är tänkt kanske det blir en testrunda i morgon.

/KC
>> It's all about teamwork! <<