Author Topic: Tips: Madonion/Gamershq  (Read 1157 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Tips: Madonion/Gamershq
« on: July 07, 2002, 18:39:51 »
Mors!

Kom på en sak... jag antar att de flesta känner till denna site, men för säkerhets skull kan jag ju nämda det... Ni som kan det får helt enkelt ha överseende :D

Det finns ett 3D test som är ganska bra för att dels ta reda på hur ens burk presterar jämfört med andra men framför allt om man håller på att tweaka och fixa datorn prestandamässigt.

Efter testet så får man en fråga om man vill ladda upp testet till en sida. Det är här det roliga börjar. Efter en reggning så kan man spara resultatet och allt eftersom man fixar till datorns prestanda kan man spara de nya resultaten och se hur det förbättrar sig. Det är klart man inte behöver internet för det, men dessa resultat kan man jämföra med andra. En sak som jag hade nytta av var att se hur min burk presterade jämfört med andra med ekvivalent hårdvara. Kunde då konstatera att det var något seriöst fel med min. Sådant kan ju vara svårt att veta annars.

Sist men inte minst, jag vet att det finns kunnigt folk här, men på forumen på nämnda site så finns det folk som inte gör annat än att tweakar sina burkar (typ bygger in dem i frysar mer eller mindre) och gärna hjälper andra.... Man kan enkelt få hjälp mao.

Så... har ni inte varit där.... Surfa in på nedanstående länk och tanka hem 3DMark2001 SE, samt ge forumen en chans där!  (Sen måste man ju inte hålla på att "tävla" om värsta prestandan... det finns det ju också folk som roar sig med... )

Länk: http://gamershq.madonion.com/
snappahead