Author Topic: War Thunder  (Read 17013 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: War Thunder
« Reply #64 on: January 23, 2014, 21:33:53 »
Jag håller med Salsam, det var väldigt roligt. 110an kommer helt klart flygas mer.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: War Thunder
« Reply #65 on: January 28, 2014, 09:13:28 »
Varit bortrest några dagar, hann grinda lite arcade igår. Bf-109F1, yaaay!!

Eller nä - utan upgrades var den rätt usel, precis lika usel som 109E var utan upgrades.

Vad kör ni med för ammo loadout? Som jag fattat det hela kostar alternativ ammo "silver", men inga kopiösa mängder på låga tiers? Tycker min 109E blev lite bättre när jag bytte till tracer ammo (bra på att skrämmas om inte annat) och jag nu faktiskt får lite mer enkla kills.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: War Thunder
« Reply #66 on: January 28, 2014, 09:46:13 »
Då HE och tyska minegroßen (stavning?) inte funkar tillfredställande just nu, rekommenderar köra fullt AP ammunition. Dessa har största sannolikhet att orsaka "critical damage", vilket i spelet oftast ger dig killen även om fler skjuter på samma mål.
Själv kör jag uteslutande med stealth i AB, där man ändå har "lead indicator". Flesta AB spelare har tunnelseende och märker först dig på sin 6a, och bryter, när han ser spårljusen = stealth ammo fler kills.
Men i grunden beror det på vilken typ av mål man vill jaga, bombare, jakt, japaner osv.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: War Thunder
« Reply #67 on: February 28, 2014, 08:39:48 »
Tack för trevlig flygning igår! Synd att vi fick smisk första vändan. Andra gick väl lite bättre, även om jag vill minnas att salsam blev påkörd tidigt i fighten.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: War Thunder
« Reply #68 on: March 01, 2014, 00:03:03 »
Äntligen FW-190!

Givetvis noll uppgraderingar, men hade kul min första flight (innan jag blev one-shottad). Tillämpade boom n zoom och började med att själv booma en Spitfire som jagade efter nån bombare - in riktigt nära och fullt blås med 4x20mm + 2 ksp. Boom! Nästa offer blev en Yak-7 har jag för mig, samma taktik, samma resultat. Sen fick nån in en träff och det roliga var slut. Härlig eldkraft i varje fall!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X