News:

No significant change

Main Menu

War Thunder

Started by Salsam, December 30, 2013, 21:00:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Igår lyfte 3 st Hurricane II, över stillahavet för att flyga aircover för allierad landstigning.
Efter att min fru mitt i flygningen börjat ladda upp foto på nätet, fick jag åter kontroll på mitt plan, på 150m höjd, och kommunikation och kunde jag åter ansluta till Fluff och Baloo.
Lagom till vi svepte in över första ön, fick vi kontakt med en ensam fientlig Ki61 Hien som gav sig på en allierad F6 Hellcat.
Vi kastade oss in i striden för att hjälpa honom...
...men tyvärr för sent, Ki61 piloten gjorde processen kort vår vän...
...sedan sköt han ner oss alla 3 :-( mer eller mindre.. Baloo lyckades iaf nödlanda på ett fientligt flygfält  :P

Ser ett utbildningsbehov.. just nu, har jag iaf, fullt upp med att flyga kärran och hålla koll på er andra.. upp till det luftstrid? *pust*  :P
Fick iaf in ett par skurar på honom men 7.7orna gleda av honom som vatten på en gås kändes det som  >:(

Men på den positiva sidan så flög jag en runda B-25 i SB precis innan och fick ett 10-tal markmål och 4 airkills  ;D

zebra

Jösses,, klippte han er alla tre!!  Är den svår att "flyga"?
Trodde att alla nosigare (med mig som undantag) i princip var dogfight-experter. :-)

Salsam

Får skylla på att vi är "nya" på SB nivån  ::) krocka med egna eller skjuta på egna är lika farligt som fienden just nu  :P

zebra


bALoO

Igår var det dags igen. Zalzam, fluff och jag tog ett par vändor i Hurri II:or i försöka att hålla He 111:or borta från vårt flygfält. Gick åt skogen varje gång men trots det väldigt roligt. SA blir långsamt bättre, hoppas jag. Några 111:or lyckade vi klippa innan den tyska jakten kom fram och vår lösa formation var ett minne blott. Vi behöver nog träna lite mer på att hålla samman gruppen när det blir lite rörigare i luften. Nu blir det lätt var man för sig efter första kontakten.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Salsam

Bra och ganska pedagogiska videos ang. ACM i WT. Han har gjort en hel serie som håller hög kvalité - rekommenderas varmt!

War Thunder - Straight Yo-Yo War Thunder - Deflection Shooting War Thunder - How to Boom and Zoom (with FW 190 D-12) War Thunder - How to get on you opponents six using Scissors (P-63 vs. Ki-61)
Finns fler..
Han har även gjort videos för DCS och BoS  :)

Lupson

Kollade boom n zoom-videon. Grymt imponerad. Fast jag skall erkänna att minst hälften av gångerna ser jag inte målet förrän han är riktigt nära, trots högsta upplösningen på Youtube etc.

Fick min första Bf-109E idag. Riktigt besviken än så länge, beväpningen är ju ett skämt och ett par träffar så var man ju rökt. Dock så lär den väl ta sig med lite uppgraderingar. Skall man välja nästa 109E eller gå direkt på 109F? Såg ut som att man kunde välja.

Däremot börjar jag har rätt skoj med min nu nästan fullt uppgraderade Bf-110. Kul att panga markmål och det finns gott om aningslösa arcade-spelare som går nos mot nos med mig  :police:
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

Åh, äntligen någon att flyga 110:a med  :D
Första 109E1 och E2 suger, snackar E3 för det ska vara lönt. F:en är mkt bra med.
Generellt bör sägas att 109an håller mkt hög kvalité i spelet och är livsfarlig som både turnfighter och BoZ, beroende på modell. Högre och uppgraderade 109or har möjlighet att slänga på 2x20mm poddar som gör de riktigt dödliga. Stigförmågan är också svårslagen vilket gör att man nästan alltid har höjdövertag mot amerikanarna och britterna.
Men vänta till ni får Fw-190an - its a beast!  ;D