Author Topic: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!  (Read 9970 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #24 on: February 05, 2014, 09:05:09 »
Skulle ge mig på några stukas (single mission) i en Hurricane över kanalen. Flög halvt planlöst runt och letade innan jag plötsligt såg alla mina kompisar dra iväg åt ett annat håll så de såg tydligen mer än jag. Hittade ett 10-tal stukas som vi gav oss på, dock utan höjdövertag så min lättja gjorde att jag efter att ha skadskjutit ett par stycken tog en bula rätt i oljekylaren eller vad det nu var. Olja fick jag iaf över hela vindrutan och motorn började låta som en hostande traktor och stannade. Jag dök mot kusten, motorn gick igång(!) igen med en liten smula dragkraft så med största försiktighet lyckades jag precis ta mig fram till ett landningsfält. Väntade så länge så möjligt med att fälla ut stället för att spara energi - förmodligen för länge för när jag satte ner planet så fanns det nog inget ställ ute. Alls. En fin buklandning med väldigt böjda propellerblad. Game over.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #25 on: February 05, 2014, 19:01:57 »
Men du räddade dagen, plåt går alltid att laga. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #26 on: February 09, 2014, 10:42:40 »
Drog igång Luftwaffe-kampanjen igår, alla realism settings på max. Det skulle jag inte gjort.

Tredje gången jag fick "Radiator perforated" och olja över hela huven så fick jag läsa på lite om rekommenderade temperaturer. Kom in på propeller-pitch och varvtal på motorn och oljekylaren. En smärre vetenskap! Men väldigt väldigt roligt att göra en "ground-start" och faktiskt ta sig upp i luften och se till att motorn sköts om ordentligt utan att gå sönder.

När jag väl fått lite ordning på motorn så visade sig nästa problem vara - vart f-n ska jag? Var är den där Dorniern jag ska eskortera? Och inte minst - varför blir den nedskjuten innan jag hittat den varje gång. Försökte med Ground Control och fick visserligen bäringar till "Mission target", men lyckades aldrig hitta rätt ändå.

Fick til slut kolla upp CoD-forumet och tydligen är uppdraget omöjligt att klara om man inte ställer in "Starta i luften" i realism settings. Haha...

Om jag får lite tid över ikväll så får jag ge det ett nytt försök. Var väl lite segt att inte få skjuta ett endaste skott på ett par timmars flygande :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #27 on: February 09, 2014, 11:56:33 »
Hehe...

Har också insett att prop-pitch/varvtal är nyckeln till en frisk motor. Det är olika för olika plan så tipset är att hålla sig till ett och lära sig det först.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #28 on: February 10, 2014, 17:58:19 »
Första gången jag testade ATAG-servern så kom jag knappt upp i luften. Tog en stund bara att hitta spaken för bränsletillförseln. ::) När väl det var fixat så tog det inte lång tid innan motorn havererat.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #29 on: February 10, 2014, 20:54:31 »
Fortsätter följetången... Mha luftstart och map markers hittade jag eskortmålet. Det gjorde även ca 8 Spitfires. Även om ett par av dem hade vänligheten att krocka med varandra visade der ju sig hopplöst att försvara Dorniern. Detta trots att mitt kompisgäng med 109:or dök upp ur tomma intet och försökte hjälpa till. Hmm...

Testade lite dogfight mot Hurricanes också.Roligt, men lite frustrerande att sätta in mängder med träffar, inklusive akan, utan mer än lite lätt rök och slutlig ditch i havet. Jag vill se saker brinna!! Brann aldrig ww2-planen? Med tankarna fulla av högoktanig bensin borde det finnas goda chanser att sätta eld på lede fi. Självtätande bränsletankar gör väl sitt till iofs.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #30 on: February 11, 2014, 10:39:22 »
Det går sakta framåt. Gillar verkligen mina kanoner på 109:an. Körde en Quick Battle med 8 109or mot 9 Wellingtons och lite eskort. På något vis lurade mina kamrater bort all eskort så jag fick i ensamt majestät ge mig på Wellingtonbombarna. Som verkar ha varit gjorda av papier-maché. Först ett par korta skurar med kulsprutan på lite avstånd för att neutralisera akterskytten, sen in på riktigt nära håll och blåsa på med kanonen. Behövdes inte många träffar innan resten av besättningen gick över till att träna fallskärmshoppning. Fick ner 6 st Wellingtons innan ammunitionen var slut :D

Skall dock sägas att jag fick ta till map markers och lite labels, annars hade jag aldrig hittat farbror wellington efter att ha jagat iväg efter en skadskjuten kollega till dem. Fusk, absolut. Skyller på att jag saknar Track-IR...

CoD har sina kvalitéer, grafiken är verkligen strålande bra och ger en grymt fin höjdkänsla. Är dock inte helt övertygad om AI-piloternas förträfflighet, känns som att de mest krockar med varandra.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #31 on: February 15, 2014, 17:54:20 »
TF har tydligen lagt till fler features än väntat så det blir ingen 4.01 utan en 4.2 istället.

 https://vimeo.com/86739215#

/KC

« Last Edit: February 15, 2014, 17:58:32 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<