Author Topic: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!  (Read 9946 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #16 on: February 02, 2014, 22:07:19 »
Är också installerad, patchad och klar. Har mest känt lite på en Spitfire mot lite Stukas. Skjuter slut min ammunition väldigt fort... och ingen börjar brinna, fast störtar det gör de ju. Planen (kör på full realism) känns oerhört mycket "tyngre" än i War Thunder. Troligen helt korrekt?

Battle of Britain kanske inte är det allra roligaste sett till vad man kan flyga. Spitfire I, II och Hurricanes är ju lite begränsade, likaså 109:orna som också har rätt klen beväpning.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Fluff

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 302
  • Dum felis dormit mus gaudet et exsilit antro...
    • ICQ Messenger - 1198899
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #17 on: February 03, 2014, 16:25:43 »
Tycker också det känns betydligt mer "rätt" än warthunder. Dock utan att ha gjort de obligatoriska sidvindstesterna :).

Baloo och jag hade tänkt dra igång en multiplayerserver igår men stångade oss dessvärre blodiga i försöken att ens kunna börja flyga. Det var flyknappar som inte visades, flygplansval som inte verkade fungera och kartor som uppträdde minst sagt underligt.  Tips för att få det att fungera mottages tacksamt. Det finns ju trots allt lite servrar uppe som fungerar så det borde ju gå tycker man...

 
Odi profanum vulgus, et arceo

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #18 on: February 03, 2014, 16:55:54 »
Dock, från vad jag förstått, så är man rätt toast i bombare om man inte har gunners med? samt att jag ännu inte sett något bevis på att bombsikte motsv. fungerar som skulle göra det möjligt att flyga annat än störtbombare?

Gunner är inget krav, faktum är att man är väldigt ineffektiv pga av en bug. MG'n skjuter bara när piloten flyger mer eller mindre level  :-\   .... Som tur är är detta fixat i nästa patch från Team Fusion. Det som däremot är ett måste när man flyger mot "proffsen" på ATAG är att teama upp med andra, flyger man och "lonewulfar" så är man ett lätt och hett byte! Precis som i gamla Il-2 så finns det snubbar som är otroligt bra, de flyger många timmar i veckan och dessutom flyger de alltid med en eller flera wingmen. Så att få "röven randad" på ATAG är bara en del av inlärningsprocessen :)

Vad det gäller bomb sikte så finns det i Ju-88 och He-111 vad jag vet men jag har aldrig använt det men kolla denna video...

CloD He-111 Tutorial Part3 Bomb Run (english).mp4

@Lupson: Har inte flugit WT utan kan bara jämföra med gamla IL-2 och om FM är fullt realistisk eller inte är mer än jag kan svara på men tror nog mer på CoD + TF patchen än WT ;)

@Fluff: En sak är säker och det är att det finns knappast någon logik i UI etc utan jag har fått köra "trail and error" men har precis luskat ut hur man hostar ett eget co op mission. Jag berättar gärna hur  via TS/Mumble nån kväll i veckan. Det är inte svårt när man väl känner till stegen...

Sen som jag sa tidigare så är det fortfarande inte buggfritt utan det enda man kan hoppas på är att TF lyckas eliminera dom en efter en.... trots detta så funkar MP förvånansvärt bra och jag har aldrig CTD'at när jag lirat på ATAG servern.

Skoj att ni börjar vakna till liv igen och även om inlärningskurvan inte är vertikal så är vinkeln rätt stor pga av dålig manual, buggar, avsaknad av logik i UI och inte minst att planen är mycket bra simulerade med allt vad det innebär. Tex så bör man justera konvergens per kulspruta/kanon, se till att ha rätt ammunitionsmix i ammobältena, sätta fuses på bomber innan takeoff. Lära sig optimala RPM, bästa kylning etc för de olika planen etc etc.

Jag är långt ifrån expert utan lär mig fortfarande men jag delar gärna med mig av det lilla jag kan. Jag vet åtminstone hur man kommer upp i luften och bränner hål på vattenradiatorn eller nått liknande och skulle jag lyckas komma upp hel så är jag ett lätt byte på ATAG servern men skoj är det ändå :D

Tuben och ATAG's forum är bra källor till info. Vi kanske skulle starta en ny tråd med tipsen samlade och hjälps vi åt så lär vi oss alla snabbare???

/KC

« Last Edit: February 03, 2014, 21:29:35 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #19 on: February 03, 2014, 21:13:32 »
Jag gillade instruktionsfilmen om bombning med Heinkeln!

Vad jag funderar på är varför CoD är så "ofärdigt"? Det bygger väl på gamla IL-2 Sturmovik som sedermera blev Forgotten Battles och sedan 1946. Hade de inte fått rätt bra snurr på grejerna då? Eller är CoD något som är byggt från scratch igen? Det här med patchar och fixar och uppdateringar påminner mig om gamla Falcon 4.0 i vaniljversion (eller ja SuperPak och allt det där) där det ständigt behövdes pillas med något som inte fungerade. Ger lite dåliga vibbar. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 302
  • Dum felis dormit mus gaudet et exsilit antro...
    • ICQ Messenger - 1198899
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #20 on: February 03, 2014, 22:51:29 »
Wohoo! Nu fick vi till en fungerande multiplayerserver helt plötsligt. Vet inte riktigt vad vi gjorde annorlunda men helt plötsligt kunde vi hoppa in och ur flygplan och starta och tom skjuta ned ett och annat. Helt annan känsla än Warthunder. Skulle vara väldigt roligt om vi kunde bli några stycken som körde. Tror att man skulle kunna ha en hel del skoj med både coop och dogfight om vi blir ett gäng nosigare.

Gällande ofärdigheten så är det rätt tydligt att de lagt allt krut på planen och flygningen och sedan när investerarna tröttnat och pengarna tagit slut så har de tvingats slänga ihop ett buggfyllt och spartanskt UI  för att kunna sälja något överhuvudtaget.  Trist men bättre än att det är tvärt om.  Moddarna skall dock ha all heder av sitt arbete och av det lilla jag har kört så verkar det inte ha något av falcons kraschbenägenhet (eller defragbehov :))
Odi profanum vulgus, et arceo

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #21 on: February 04, 2014, 10:04:18 »
Var uppe en stund igår kväll i CoD och "tränade" lite. Lyckades iaf skjuta ner en AI-hurricane i Bf-109E av något slag samt några Stukas med Spitfire. Track-IR känns mer och mer som ett "måste".

Är som alltid en del jobb med att hitta rätt kommandon och vettiga HOTAS-mappningar till min legendariska X36:a. Igår var det Alt+L för att tända siktet samt Shift+F1 för att faktiskt titta ordentligt genom det som var mina lärdomar.

GUI:t känns som sagt väldigt opolerat, men det är å andra sidan förhoppningsvis inte där man ägnar merparten av sin tid.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #22 on: February 04, 2014, 16:55:26 »
TIR är i min mening ett måste. Den kommer före alla andra tillbehör. Har man väl vant sig kan man inte vara utan och man förstår inte hur man gjorde innan... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« Reply #23 on: February 04, 2014, 17:46:11 »
...Ger lite dåliga vibbar. :)

Man kan inte få allt för 88:-  ;)

Varför det är så ofärdigt vet nog bara UBI/1C men jag tror precis som Fluff att det handlat om att finanseringen stoppades, synd för man ser att där är potential. Förutom dåligt UI så känns det som att de spenderat 70% av tiden på de vackra cockpitarna, planens 3D modeller samt skademodelleringen.

Resterande tid har fått delas upp på allt annat...jämför man de underbara cockpitarna med det man ser på marken så är det nått som inte stämmer...

Måste ta tillbaks att manualen var helt värdelös. Läste den igårkväll och den ger en hyfsad överblick. Även om många saker utelämnats så är den värd att läsa igenom....

Finns här fär de som inte köpt och vill ta en titt...

  http://airwarfare.com/sow/index.php/downloads32/viewdownload/20-manuals/35-cliffs-of-dover-manual

Hittade även en väldigt bra karta över området...

  http://www.abload.de/img/clod_withrailr3kut.jpg

/KC


« Last Edit: February 04, 2014, 18:22:05 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<