Dock, från vad jag förstått, så är man rätt toast i bombare om man inte har gunners med? samt att jag ännu inte sett något bevis på att bombsikte motsv. fungerar som skulle göra det möjligt att flyga annat än störtbombare?
Gunner är inget krav, faktum är att man är väldigt ineffektiv pga av en bug. MG'n skjuter bara när piloten flyger mer eller mindre level
.... Som tur är är detta fixat i nästa patch från Team Fusion. Det som däremot är ett måste när man flyger mot "proffsen" på ATAG är att teama upp med andra, flyger man och "lonewulfar" så är man ett lätt och hett byte! Precis som i gamla Il-2 så finns det snubbar som är
otroligt bra, de flyger många timmar i veckan och dessutom flyger de alltid med en eller flera wingmen. Så att få "röven randad" på ATAG är bara en del av inlärningsprocessen
Vad det gäller bomb sikte så finns det i Ju-88 och He-111 vad jag vet men jag har aldrig använt det men kolla denna video...
CloD He-111 Tutorial Part3 Bomb Run (english).mp4@Lupson: Har inte flugit WT utan kan bara jämföra med gamla IL-2 och om FM är fullt realistisk eller inte är mer än jag kan svara på men tror nog mer på CoD + TF patchen än WT
@Fluff: En sak är säker och det är att det finns knappast någon logik i UI etc utan jag har fått köra "trail and error" men har precis luskat ut hur man hostar ett eget co op mission. Jag berättar gärna hur via TS/Mumble nån kväll i veckan. Det är inte svårt när man väl känner till stegen...
Sen som jag sa tidigare så är det fortfarande inte buggfritt utan det enda man kan hoppas på är att TF lyckas eliminera dom en efter en.... trots detta så funkar MP förvånansvärt bra och jag har aldrig CTD'at när jag lirat på ATAG servern.
Skoj att ni börjar vakna till liv igen och även om inlärningskurvan inte är vertikal så är vinkeln rätt stor pga av dålig manual, buggar, avsaknad av logik i UI och inte minst att planen är mycket bra simulerade med allt vad det innebär. Tex så bör man justera konvergens per kulspruta/kanon, se till att ha rätt ammunitionsmix i ammobältena, sätta fuses på bomber innan takeoff. Lära sig optimala RPM, bästa kylning etc för de olika planen etc etc.
Jag är långt ifrån expert utan lär mig fortfarande men jag delar gärna med mig av det lilla jag kan. Jag vet åtminstone hur man kommer upp i luften och bränner hål på vattenradiatorn eller nått liknande och skulle jag lyckas komma upp hel så är jag ett lätt byte på ATAG servern men skoj är det ändå
Tuben och ATAG's forum är bra källor till info. Vi kanske skulle starta en ny tråd med tipsen samlade och hjälps vi åt så lär vi oss alla snabbare???
/KC