News:

No significant change

Main Menu

UH-1H Huey

Started by ft, June 30, 2013, 19:45:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Slog till på rean. Rätt kul liten sak, trevligt med något som går att flyga utan att tillbringa timmar med knapprande. Och finns en del att lära! Nu är det att hitta utmaningar. Kasst väder och hämta saker i bergen och så. Behövs: Kartunderlag! På papper.

Någon mer som gett sig i kast med den och har lust att snurra lite online en kväll?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Lite sugen att pröva är jag ju. Men tid, var är du?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Lupson,
du behöver bara ta och försumma lite plikter. Kom igen nu. Jag har hittat ett uppdrag där man lyfter över till en FOB för att sedan släpa trupp över till en stad. Vore skitkul om vi är flera snurror. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Såg några filmer på tuben och Huey'n verkar skön.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Ja, och riktigt välgjord. Jag kan ju, med min bakgrund, vara deras kräsnaste kund och jag har bara hittat tre saker att klaga på. Alla hanterbara och en av dem tror jag berodde  på att jag missat en av de finare poängerna med rotorhuvudets konstruktion... d v s det verkar lite baklänges först men så fungerar den riktiga snurran. Trevligt att ha fel!

Annars är det ring vortex state som nog är överdrivet, och mast bumping som behöver lite ytterligare justering av parametrarna. Man får vara lite försiktig... men när det är sådana finesser som är anmärkningarna på en beta så gör någon rätt!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus