Author Topic: En blogg för att uppdatera och låta den som är intresserad följa arbetet...  (Read 1413 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Hej killar,

Arbetet med boken är igång och jag har sååå långt att färdas innan något alster är färdigt för publicering.  Men förarbetet har handlat om att öppna dörrar inom FV, nätverka/skapa kontakter och researcha för kommande kapitel. 

Jag tänkte prova på något som för mig är ett nytt grepp (visserligen är hela idén med att skriva en bok helt nytt för mig) genom att skapa en blogg där jag löpande uppdaterar arbetets fortskridande, saker som jag får berättat för mig, anekdoter och spännande personer och händelser med anknytning till ämnet. Detta är ett sätt för mig att promota arbetet och alstret och samtidigt skapa en länk mellan mig som skrivande och den som kan vara intresserad av att läsa.  Jag hoppas på kommentarer, tips på händelser och andra saker som vår genre av entusiaster brinner för. Ett slags "interaktivt" skrivande mellan skrivare och läsare.

Jag har till dags dato träffat personer som FV-inspektör Micael Bydén, Flygstabschef Anders Persson(name dropping,, jag vet) och ett antal personer som redan har visat sig ha en del intressant att skänka oss entusiaster.

Blogg-designen är under fixande och jag räknar med att inom de närmaste 10 dagarna ha den igång. Sedan är det bara att göra "some catching up" från vårens möten och berättelser.     

Under åren har jag/vi lyckats utveckla våra kontakter med likasinnade utomlands och er support i form av spridande av länken är mycket välkommen, då jag nu vill få ut den på bred front.  Ju fler "följare" desto fler kan bidra till en levande och intressant blogg. Just det,, vill minnas att jag nämnde att boken skrivs på engelska för att nå ut till fler än oss "svennar", därmed en engelskspråkig blogg.  Det finns så många där ute som finner intresse i det svenska flygvapnet, människorna och dess system. 

Hoppas på att se er där.

http://www.aviationforyou.com

/Alessandro