Author Topic: HOTAS för trångbodda  (Read 2215 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
HOTAS för trångbodda
« on: June 23, 2013, 18:49:24 »
Har aldrig sett denna innan men kanske en bra nybörjar sticka eller om man bor i en 1:a me kokvrå ;)

http://www.speedlink.com/?p=2&cat=414&pid=21606&paus=1

/KC

>> It's all about teamwork! <<

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: HOTAS för trångbodda
« Reply #1 on: June 24, 2013, 15:35:13 »
Något att köpa till någon man vill få intresserad av flygsimulering, men inget som inspirerar för egen del. Ser att den har roderkontroll på gasen också. 350kr, var inte det vad Lupson gav för sin X36:a en gång i tiden?

Här kan man se ungefär hur mycket plats den tar:

Black Widow Flight Stick Review


Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: HOTAS för trångbodda
« Reply #2 on: July 06, 2013, 12:35:29 »
Hehe, precis!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Brat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: HOTAS för trångbodda
« Reply #3 on: November 07, 2013, 22:18:27 »
Första HOTAS jag köpte satt fast gemensamt som denna, men hade en aluminiumplatta som dels höll ihop sakerna, dels gick det att få dessa att glida isär så att man slapp sitta med allt som en hungrig hare, ett mellanrum på ca 15-20cm skapades, dock fanns det några nackdelar, den var bara anslutningsbar med Joystickport, dels blev potentiometrarna dåliga mycket fort och ingen dämpning fanns i programvaran ( måste ha känts nåt liknande för Rådeström?) :) Minns inte ens vad den hette nu..
-Brat

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: HOTAS för trångbodda
« Reply #4 on: November 07, 2013, 23:32:01 »
Var uppe i Ka-50 och A-10C en sväng härom kvällen. Eller jag spakade med nöje Ka-50, tills min snart 4-årige son ville vara med. Han får börja med A-10 i instant action, övandes krasch och vilt akanskjutande.

Hur som helst lever X36:an än! Måste vika sladden mellan sticka och gasreglage på ett visst sätt för att undvika glapp, rodret fastnar ibland och ena tumhjulet på gasreglaget (som jag använder för zoomkontroll) spikar när det inte är precis i mittlägets dead-zone...

Har börjat snegla lite på en 3-skärmssetup nu när grafikkorten börjar få nog med pulver att driva t.ex. DCS i den konfigurationen. Då kanske man får passa på och komplettera med en nyare hotas också. Kanske en sån där Black Widow? Eller en moderniserad X36:a med officiella drivrutiner.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: HOTAS för trångbodda
« Reply #5 on: November 07, 2013, 23:39:12 »
Du kan köpa min X-52 PRO billigt, jag har använt den en gång. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names