Author Topic: War Thunder  (Read 2334 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
War Thunder
« on: May 30, 2013, 06:52:23 »
www.warthunder.com

För alla er som missat det så är det en Free-to-play titel inte helt olik WoT fast med flygplan. Efter ha provat betan av både WT och dess huvudsakliga opponent, kan jag varmt och klart rekommendera WT! Tycker både skademodell, grafik och modellerade flyg är bra!
Har hittills lagt mest energi på "Arcade battles" vilka innefattar simple flight modell, labels och "gun lead trajectory" men ger snabba roliga "instant action" matcher  :D
Men har bara skrapat på ytan av spelets potential. Här finns både möjlighet för "Historical battles" där nationerna hålls isär, mer avancerade flyg- och skademodell samt ingen respawn, vilket leder till matcher med mycket mer taktik och intressanta matcher.
"Full realism" har jag inte vågat mig på ännu, då jag inte kopplat in mina spakar (brist på skrivbord), för där gäller såväl fullt avancerad flyg- och skademodell samt, fuelmixture och proppitch osv!
Allt detta i både singelmissions, kampanjer och halvdynamiska kampanjer för både singel och multiplayer.
Givetvis är spelet fullt av modellerade flygplan, allt från Biplans, jakt/attack flyg till B17 bombare (dock inget man kan multicrew:a i nuläget) och hangarfartygs operationer.

Även Gaijin har ambitioner om att släppa mark och sjöenheter i framtiden, och redan nu har de faktiskt börjat släppa lite bilder på groundforces http://warthunder.com/en/news/159/current/ - Ja, det där ÄR ingame grafik redan nu!

Finns som vanligt i spelet under mitt vanliga inlogg  ;)

RedOne/ zalzam

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 235
    • ICQ Messenger - 18875851
    • MSN Messenger - sandberg54@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - Lasse
    • View Profile
    • Email
Re: War Thunder
« Reply #1 on: June 04, 2013, 00:14:32 »
Vilket fullständigt idiotiskt vanebildande spel   :P
------------------------

Lasse Sandberg

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Re: War Thunder
« Reply #2 on: June 08, 2013, 18:07:19 »
Välkommen till MMO spelens underbara värld.  ;)