Jo, en av de mest efterfrågade ändringarna är ju att kunna pausa och ge order (i single player). Det funkar iofs ändå och GUI:t är riktigt lättjobbat överlag (med något undantag). Men det behöver helt klart klickas en del, framförallt precis i början av varje match då man vill vara snabb fram för att erövra 1-2 områden som ger löpande poäng att köpa mer enheter för.
Jo, Strv 103 har sina poänger i spelet. Framförallt sjukt hög Rate of Fire: 15 skott/minut jämfört med t.ex. Strv 104 som har 6 skott/minut. Dock så tror jag dom bommat lite med L/62:ans prestanda då den på 103A och 103B har samma genomslagsförmåga som den klassiska 10.5:an i Strv 102/104 (och alla andra som använder L7:an). På 103C har dom buffat upp genomslagsförmågan lite, möjligen att den versionen fick en bättre pilprojektil?
Man får iofs ta alla stats lite för vad de är, ett Cold War RTS med ca 800 enheter där varenda kotte har åsikter om vilka enheter som är "overpowered" respektive "underpowered".
Det ÄR lite jobbigt att ha 103C som bästa tillgängliga vagn när det står T-80 på andra sidan. De andra stora NATO-nationerna har ju i regel något trevligt, M1A1, Leo 2A4, Challenger I osv. som är generationen nyare. Allmänt sett verkar dock T-80U anses som bästa strv i spelet.
Nu handlar å det tredje spelet om så mycket mer än bara tanks. Några RBS 56 grupperade i tät skog/bebyggelse gör livet surt för vilken T-80 som helst. Attackhelikoptrar är svinjobbiga att tas med. En del flygplan släpper CBU:er eller ännu värre (i spelet) ett par Mk-84 i nyllet på dig. Spelet har ju det klassiska RTS-inslaget av sten/sax/påse, alla enheter har sina styrkor och svagheter.