News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderat...

Started by Snajper, July 06, 2002, 10:54:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snajper

Jahapp, så var det lite uppgraderat igen...
Ny server-, MySQL-, PHP-, Apache- och Openbbversion (samt en hel del mer...).

Hör av er om ni hittar något som inte funkar som det ska...

/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Joakim


Jotte

Coolt i dubbel bemärkelse :)

En liten bugg bara, den andra glada smileyn ----> :) i listan när man postar är egentligen en sur/ledsen smiley.

SledgeHammer

Öh, hallå va. Den har allt funnits tidigare, jag har iaf använt den =)
Mvh  - Stefan -


Andreas

#4
Fyra små saker:
# datum för senast postning (på förstasidan)
# möjligheten att klicka på rubriken för meddelandet istället för >> (på förstasidan)
# serverns klocka går en timme efter
# man kan inte byta tema om man nu skulle vilja göra det. Den går tillbaka till OpenBB (obs detta som är aktivt just nu är helt ok men jag ville testa)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

Inte en aning men fanns inte den där quick-jump finessen längst ned i varje tråd förut?
Mvh  - Stefan -


Horizon

Å jag vill ha tillbaka namnet på postaren nedanför avataren (eller ovanför...) ... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Snajper

#7
Ok, då har vi samlat ihop lite frågor... :D

Vi använder oss av en produkt som heter OpenBB för den här bulletinen. Dom frågor som rör designen (layout o.dyl.) kan jag bara säga "tyvärr" till, jag har varken tid eller lust att modifiera det tema som används... Skulle någon å andra sidan göra ett NOSIG-tema så skulle det naturligtvis gå jättebra!

QuoteÅ jag vill ha tillbaka namnet på postaren nedanför avataren (eller ovanför...)
Nope, namnet står överst i meddelandet, sorry! :D

QuoteInte en aning men fanns inte den där quick-jump finessen längst ned i varje tråd förut?
Jo! ;)

QuoteGår det att vända ordningen på meddelandena? Så att nyast kommer först...överst?
Tror inte det tyvärr... :-(

Quotedatum för senast postning (på förstasidan)
Nope, sorry.

Quotemöjligheten att klicka på rubriken för meddelandet istället för >> (på förstasidan)
Nope, ni får öva upp pricksäkerheten istället... Eller använda den underbara funktionen  View Active Topics i toppen av förstasidan.

Quoteserverns klocka går en timme efter
Nej, det gör den inte. Det är OpenBB som inte förstår sommartid/vintertid i samband med GMT/CET. Jag kan göra en temporär lösning, men men då kommer klockan bli galen igen när det blir vintertid. :-(

Quoteman kan inte byta tema om man nu skulle vilja göra det. Den går tillbaka till OpenBB (obs detta som är aktivt just nu är helt ok men jag ville testa)
Erm, jag har inte kikat så mycket på dom teman som finns med... Men jag misstänker att dom "Cool*"-teman som finns med är kvar sedan förra versionen och funkar inte längre. Ska ta bort dom.

QuoteEn liten bugg bara, den andra glada smileyn ---->  i listan när man postar är egentligen en sur/ledsen smiley.
Japp, åtgärdat. :)

QuoteBra ny funktion som jag saknat: "mark all topic as read" lysande när man som jag surfar från två olika burkar/ip-nummer
Japp, den har funnits med ett tag, men tur att du hittade den, den är faktiskt ganska praktisk. :)


Det var väl allt för nu...
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*