Arma 3 Community Preview (Alpha) är här!

Started by KeyCat, March 05, 2013, 21:03:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Coolt. Hur får man en invite är frågan :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

zebra

Och de har fortfarande inte lärt sig att fixa ljudet.   :(

KeyCat

Kan inte garantera något men om jag får en över efter att ha frågat de jag lirar med så är det din Lupson. Annars är ju ~200 SEK för Alpha + Beta + Final ArmA 3 ett kanon köp IMO...

@Zebra: Vad är det som du tycker är fel på ljudet i A2 och A3?

BTW: Om ni köper så köp från https://store.bistudio.com/ och inte direkt från Steam. På så sätt hamnar mer pengar i utvecklarnas fickor och det är exakt samma version...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

zebra

Tjena Key...

Jag kanske är bortskämd dÃ¥ jag varit en stor fan av BF2- project reality-modden som kom för flera Ã¥r sedan och som i omgÃ¥ngar har förbättrats. Visserligen är grafiken gammal och begränsad och kan inte alls jämföras med tex. Arma2,, men de satsade iaf pÃ¥ ljudet och fick det att lÃ¥ta riktigt autentiskt.  SÃ¥ när man sedan hörde ljudet frÃ¥n Arma2 som knappt hade tagit nÃ¥got steg framÃ¥t sedan Arma och nu höra hur Arma3 inte heller lyckas, sÃ¥ blir man lite besviken. Jag plockade ett  klipp frÃ¥n youtube där du kan höra stridsljuden frÃ¥n diverse lättare och tyngre vapen samt grk-granater.. (Kanske inte bästa klippet)  Project Reality v0.957 - No Rest For The Wicked

Men det är kanske jag som är problemet..  :-)

zebra

... Sorry om jag verkar som en gammal grin-gubbe...  ;)

Lupson

Quote from: KeyCat on March 06, 2013, 19:24:44
Kan inte garantera något men om jag får en över efter att ha frågat de jag lirar med så är det din Lupson. Annars är ju ~200 SEK för Alpha + Beta + Final ArmA 3 ett kanon köp IMO...

@Zebra: Vad är det som du tycker är fel på ljudet i A2 och A3?

BTW: Om ni köper så köp från https://store.bistudio.com/ och inte direkt från Steam. På så sätt hamnar mer pengar i utvecklarnas fickor och det är exakt samma version...

/KC

Bra tips. Även om jag är rätt förtjust i Steam.

Du kan nog skänka ev. alpha-invite till någon annan då jag inte hinner starta några spel annat i min fantasi för tillfället. Hade det varit enkelt att komma över en hade det dock varit kul att kolla in grafiken och känna lite på hur gubbarna rör sig etc.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Lösningen på ditt problem är att installera en ljud mod ;)

Själv tycker jag ljudet i A2 är helt OK och A3 är ju fn Alpha och behöver balanseras/justeras en hel del. Hur som helst, vet att mÃ¥nga svär vid  J.S.R.S - Jarhead's Sounds Redeployment Systems och säger att den är en av de bästa ljud moddarna till A2. Orsaken till att jag inte kör den är att den suger en del resurser med sina 1.5+ GB ljud data och min gamla CPU jobbar redan pÃ¥ högvarv sÃ¥ jag fÃ¥r nöja mig med stock sound tills jag uppgraderar...

Nedanstående demos är kanske inte de senaste men ger dig ett smakprov. Tanka hem och testa själv...

ArmA 2 with JSRS 1.5 - Firearms

J.S.R.S 1.5 Showcase HD

Quote from: Lupson on March 06, 2013, 23:29:03
Bra tips. Även om jag är rätt förtjust i Steam.

Du erhåller en Steam version även om du köper direkt från BIS...

/KC

>> It's all about teamwork! <<