Author Topic: F-16 BLK 50/52 Cockpit  (Read 7008 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Re: F-16 BLK 50/52 Cockpit
« Reply #16 on: February 28, 2013, 14:45:47 »
Ha ha,,, nu får du hålla dig till A10an, för jag vill ju förhoppningsvis köpa f16-grejerna av dig.  :-)  Jag tror att jag behöver se saker och ting live för att riktigt förstå skillnaden på saker och ting. Har ju inte en susning om LEO-kort hit och encoders dit.  :-).  Hur långt är det mellan Kalmar och Ronneby,, kanske man kunde komma förbi och kolla in dina grejer vid tillfälle? Inte minst  är det alltid trevligt att få ett ansikte på en sim-broder som delar samma passion. Faktum är att jag ska till Ronneby (dvs din sida av landet) någon gång under våren, då jag ska träffa några ur FV-personalen för intervju.  (Mitt livsprojekt är f.n. inte att bygga en sim, utan att skriva en bok om svensk stridspilot och det svenska flygvapnet av idag. Så just nu är det full fart med researchandet.)  :-)

Jag är också i kontakt med en dansk tillverkare av F16-cockpits, men de priserna är galna. Men jag tänkte ändå ta mig över sundet och kolla in hur ett "professionellt" cockpit-bygge ser ut. Se www.youfly.nu.   Men dina grejer blir väl ännu bättre??   :-) Hur tänkte du lösa skärm-presentationen, blir det en eller flera skärmar, eller kör du projektor?

Lindén

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: F-16 BLK 50/52 Cockpit
« Reply #17 on: March 01, 2013, 12:06:44 »
Haha, ja jag vet som sagt inte hur jag ska göra, det finns en kille som vill köpa alla paneler av mig, skulle detta gå igenom så finns det plats för ett nytt f-16 bygge:)

Från mig till Ronneby är det ca 10mil, inte så långt.

Kollade länken du skickade, ser verkligen häftigt ut!!!

Men ser inte att dom skulle sälja sina delar? gör dom de?

Jag kommer nog att köra CUBE, kommer bli 5st projektors fram,vänster,höger,upp,bak.