Author Topic: Il-2 + RoF  (Read 2620 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Il-2 + RoF
« on: December 11, 2012, 21:18:23 »
http://il2sturmovik.net/

777 studios går ihop med 1C för att skapa nästa IL-2.

Kan inte vara annat än bra för IL-2. Det är en chans för fortsatt liv istället för säker död, i det närmaste. Hoppas det är bra för 777/RoF också!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Il-2 + RoF
« Reply #1 on: December 16, 2012, 19:25:03 »
Jahopp, det blir en light-simulator. Möcke massa med olika flyyyyygplaaaaaaaan, flyga fooooort, skjutabangbangbangweeeeehooooo.

Eftersom jag inte har ett PS3 tror jag inte att jag ingår i målgruppen och lika bra är det, för jag är inte särskilt intresserad längre. Marknaden är fortfarande öppen för den som vill skapa en vettig flygsimulator kring Vk2.

http://forum.il2sturmovik.net/index.php?showtopic=168

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Il-2 + RoF
« Reply #2 on: December 16, 2012, 21:12:06 »
Jahopp, det blir en light-simulator. Möcke massa med olika flyyyyygplaaaaaaaan, flyga fooooort, skjutabangbangbangweeeeehooooo.

Eftersom jag inte har ett PS3 tror jag inte att jag ingår i målgruppen och lika bra är det, för jag är inte särskilt intresserad längre. Marknaden är fortfarande öppen för den som vill skapa en vettig flygsimulator kring Vk2.

http://forum.il2sturmovik.net/index.php?showtopic=168

Nu tycker jag du är överdrivet negativ. Jag läste det som stod på länken och det lät mer som IL-2 än arkad. Visst, ingen klickbar cockpit, men vi klarade väl oss fint utan det i IL-2? Kan dom få till samma känsla som i IL-2, modern grafik, vettig kampanj och bra multiplayer så tycker jag det verkar intressant.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Il-2 + RoF
« Reply #3 on: December 17, 2012, 23:11:51 »
Il-2, som flygsimulator räknat, var bäst mot slutet av betan. Därefter vidtog ett fördummande av modelleringen. Simulatorn som helhet var stadigt på väg åt helt fell håll och blev mer och mer arkadlir/air quake.

Nu har de tydligen, efter CloD, bestämt att de inte ror iland ett simulatorprojekt och skriver att efterföljaren skall fortsätta ännu längre längs samma utvecklingslinje.

Vi som vill ha en simulator värd namnet får nog fortsätta vänta. Tyvärr finns det inga givna arvtagare. ED rodde inte iland att modellera en prestandapropellerkärra heller, så det är väl A2A som är det bästa idag. BoB2 är bra, men åldern syns, och de har inte indikerat något intresse av att utveckla något eget eller att göra en DCS-modul av sina flygplan. :(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus