Nu är den här... Någon som vill recensera.?

Started by zebra, November 08, 2012, 22:14:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

http://www.digitalcombatsimulator.com/en/series/flaming_cliffs_3/

Är mycket nyfiken på att höra vad ni tycker om den.

/z

Lupson

Får se om det blir något köp eller inte. Har trots allt redan betalat för LOMAC och FC2. Kan tycka att $40 är lite saftigt om man redan har FC2.

Lite sugen är jag dock, var längesen jag testade Air-to-Air i DCS. Av naturliga skäl blir det mest moving mud i Ka-50 och A10C.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#2
Vad jag förstått så är det FC2 med ny F15C cockpit och buggfixar + integration med DCS World. Instämmer med Lupson, eftersom jag redan betalt för i stort sett samma saker flera gånger om i LOMAC + FC1 + FC2 har jag inte bestämt mig ännu för det känns som man blir mjölkad om och om igen...

Någon som läst någonting officiellt om framtida uppgraderingar/buggfixar till DCS modulerna nu när de äntligen konsoliderats under DCS World, kommer det att bli som tidigare att vi framöver får se BS3, A-10 2, FC4 osv???

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#3
En annan sak att tänka på är att för de som fortfarande kör 32-bitars Windows XP/Vista/7 - glöm den. Till ED's försvar så har de angivit detta i system requirements...

QuoteOperating system: 64 bit Windows XP, Vista or 7; Processor: Core 2 Duo 2.0 GHz; Memory: 4 GB; Free hard disk space: 7 GB; Video: 512 MB RAM card, DirectX 9-compatible; Sound: DirectX 9.0c - compatible; requires internet activation

/KC

>> It's all about teamwork! <<

zebra

Rotar runt lite på youtube efter FC3, men inte så mycket ännu.
Hittade den här dock.. DCS World- Flaming Cliffs 3, a first look!

/z.

Lupson

På pappret är det ju väldigt lockande att köra multiplayer med FC3 (läs F-15C), A10C och Ka-50 tillsammans, med någon strateg som sköter marktrupper etc. med Combined Arms.

Har dammat av Ka-50 ett par kvällar det senaste, slås alltid av hur svårflugen den är - speciellt i hård vind. Men att övning helt klart ger färdighet.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

zebra

@Lupson & alla andra...

Tycker det hade varit riktigt kul. Snacka på teamwork på alla nivåer.  Det jag känner med FC3 (utan att ha testat) är att jag ändå skulle sakna "hardcore"-flygandet på den nivå som F4/BMS erbjuder. Grafiken i all är, men tydligen är inte F15C-cockpiten fullt klickbar,, och dynamiken är inte av samma klass som BMS. Men ett genuint teamworkande med "mosig-gänget"  ;-) så  tror jag nog att jag kan lägga några timmar på FC3 i framtiden.  :-)

z.

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus