Author Topic: Det här verkar ju heltokigt  (Read 4002 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Det här verkar ju heltokigt
« Reply #8 on: October 23, 2012, 22:31:30 »
Verkar som att det råder rejäl sd-noja inom Försvarsmakten.

Quote
"Skipper21 oktober 2012 14:54

Valde att inte länka till detta klipp i inlägget då texterna sim lagts in kanske inte är helt objektiva samt att det i slutet av klippet kan misstänkas vara sammanställt av SD sympatisör.

Anonym21 oktober 2012 22:49

Det är inte enkelt att hitta helt objektiva källor i dagens Sverige. Varför rapporterar inte media mer om personer som Waberi?"

Saknas inte konspirationsteorier:

Quote
Anonym19 oktober 2012 10:54

Det kan nog vara så att det är helt medvetet att välja herr W. Med tanke på muslimska staters frammarsch när det gäller tex att köpa försvarstjänster så är det nog en bedömning från herr Borg/Reinfeldt att maximera försäljning av dessa produkter. Vad våra försvarsministrar mm tycker är nog inte intressant...
Att det sedan ger en minst sagt otrevlig smak av att offra våra ideal mot medeltida ideal verkar inte vara något att bry sig om....

--------

Besviken reservofficer, fd moderat19 oktober 2012 13:39

Att denne man överhuvudtaget sitter i riksdagen är skrämmande. Förklaringen är troligen Göteborgsmoderaterna försöker fiska röster hos den del av befolkningen som har somaliska rötter. Ungefär som Ilmar Reepalus antijudiska uttalanden kan spåras i en rädsla att förlora muslimska röster.

Vilket kanske inte är så konstigt:

Quote
Då Waberi själv presenterar sig med att "främst arbeta med frågor rörande landets säkerhet" så har jag även undersökt vad han har sagt och gjort i riksdagen. Där kan man konstatera att hans arbete som redovisas sedan 2010 omfattar 11 motioner och att Waberi aktivt deltagit i två debatter i kammaren. Inget av detta har på något sätt berört försvars- eller säkerhetspolitik!

Abdirisak Waberi - Islamist i Sveriges riksdag - Ett sammanfattande porträtt

Abdirisak Waberi - Islamist i Sveriges riksdag - Ett sammanfattande porträtt

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Det här verkar ju heltokigt
« Reply #9 on: October 24, 2012, 09:29:08 »
Högaktuellt. Påminner inte så lite om Tobias Billström

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article15660290.ab

Quote
Demokratiska samtalet försvinner i snömoset

Försvarsminister Karin Enström lät sig intervjuas av Ekot i lördags och skyfflade tonvis med snömos över lyssnarna.

Hennes ord fick efter en stund samma effekt som ­vattentortyr. Man kan stå ut med en mening utan innehåll, och en till och en till. Men när en ansvarig minister har pratat i 20 minuter utan att säga något vill man ställa sig upp och skrika.

Det var inte floskler, det var bortom floskler. Iförd arméns kängor vadade ­Enström i en träskmark av icke-språk och till slut frågade den allt mer desperate ­intervjuaren Tomas Ramberg:

– Har du någon egen åsikt?

Varvid försvarsministern svarade:

– Det är bra att lagstiftningen ses över och jag ser fram mot resultatet ...

Den mest brännande frågan var förstås försvarsorganisationen FOI:s hemliga vapensamarbete med Saudiarabien, ett land som Enström inte ville benämna diktatur men vagt sorterade in som ”icke-demokrati”. Tror jag.

Karin Enström är nog inte så dum som hon låter. Kanske är hon något så unikt som ett statsråd utan åsikter. Troligare är hon förgiftad av råd från medieexperter vars råd till politiker, företagsledare och höga byråkrater lyder att de ska hamra in sitt budskap och inte låta sig styras.

Karin Enström hade inget att säga och det är också ett slags budskap. Det lyder:

Medborgarna ska ge fan i att lägga sig i hur vi sköter landet. Jag berättar vad jag har lust med och inget mer.

Varför ställer försvarsministern upp på en halvtimmes intervju när hon inte vill säga något? Hon, eller i alla fall hennes rådgivare, vet att när Ekot kallar kommer man. Men de tänker fråga om det där otrevliga med Saudiarabien! stönar den skräckslagna ministern.

I stället för att redogöra för hur regeringen och FOI resonerat – för de vet väl vad de gör? – skapar hon en egen intellektuell försvarsdoktrin, en verbal motsvarighet till den brända jordens taktik. Hon drar sig bakåt steg för steg och föröder samtidigt språket. Hon fogar samman meningslösa ord till meningar, och meningarna blir till fraser och fraserna förvandlas till 73 ton snömos.

Under snöskredet dör något och det är inte Karin Enströms heder som politiker. Det är det demokratiska samtalet.

Peter Kadhammar

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Det här verkar ju heltokigt
« Reply #10 on: October 24, 2012, 22:39:18 »
Det där sista om Enström beskrev Kadhammar riktigt bra. Om Tolgfors var en tomhylsa så undrar jag vad Enström är. När det gäller Waberi så undrar jag om det inte finns någon lag att ta till för att få bort karln, eller åtminstone få honom att ändra åsikt, vilket såklart vore det bästa. Kanske lite klassisk indoktrinering via hörlurar när han sover? Vem åker hem till honom och smyger dit ett par såna där öronproppar med tillhörande mp3-spelare? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Det här verkar ju heltokigt
« Reply #11 on: October 26, 2012, 15:00:40 »
Kanske blir svårt utan att väcka någon av hans fyra fruar. Men visst, efter lämplig indoktrinering kunde man få honom att ställa upp i en Norrlands Guld-reklam. (jag överlämnar manuset till er egen fantasi) :D

Nu över till det mer apokalyptiskt vinklade, kanske.

Janne Josefsson-reportagen vi aldrig fick se, utspelar sig båda till stor del i Sverige, Malmö, men även England, Belgien och Frankrike. Andra delen har rätt plågsamma intervjuer med hedersoffer och svensk polis. Ignorance is bliss.

http://www.mrctv.org/videos/israeli-infiltrates-european-muslim-community-part-1-4
http://www.mrctv.org/videos/islam-europe-part-2

MUST SEE Political Correctness Exposed! Marxism Communism Frankfurt School: End of Freedom
MUST SEE Political Correctness Exposed! Marxism Communism Frankfurt School: End of Freedom

Särskilt efter 3.45 när han börjar utgå från tiden kring första världskriget är intressant. Det är så det hänger ihop. Critical theory. Omgruppering från ekonomisk marxism till kulturell. Det är därför länken till det förflutna brutits och historien tycks börja med andra världskriget. Så många som bara har vant sig vid detta som ett normalläge.
« Last Edit: October 26, 2012, 15:48:52 by F16_Filur »

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Det här verkar ju heltokigt
« Reply #12 on: October 26, 2012, 20:51:33 »
lol, fan jag har råkat starta en ny politiktråd när det egentligen bara var Waberi och hans tokiga åsikter jag ville ta upp till diskussion. Nu stänger jag ner här Filur, så det inte blir som i den förra långkörartråden som togs bort till slut. Klagomål skickas till... hmm... webmaster? ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names