Author Topic: Vilken sim är detta?  (Read 1687 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Vilken sim är detta?
« on: October 01, 2012, 22:06:57 »
Råkade på den här dog fighten,, Någon som vet vilken sim detta är??

Су-27 vs Mirage 2000-5 (Дуэль)

/z

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Vilken sim är detta?
« Reply #1 on: October 01, 2012, 22:47:10 »
Lock On (du vet LOMAC som vi väntade på i evigheter ;) ). Exakt vilken version och med vilken eventuell mod vet jag inte. Jäkla schysst sim. Flaming Cliffs II var riktigt kul när vi körde det på lanet för några år sedan. Numera kan man koppla samman DCS: Ka-50 Black Shark med Lock On och köra både helikopter och jet på samma server. Kanske kan man även flyga DCS: A-10C ihop med Flaming Cliffs och DCS: Ka-50 Black Shark? Det var ett tag sedan jag flög dessa. World of Tanks tog liksom över... :D

För övrigt sjukt irriterande att han inte flyger med TrackIR. Förstår inte hur jag kunde flyga utan ett så bra hjälpmedel så många år. :)

Vill du flyga ett riktigt roligt flygplan så rekommenderar jag att du lär dig handskas med Su-25 (old school) och Su-25T (med TV-kamera som i videon). Jäkla roligt att flyga CAS i den kärran.

SU-25 in action Flaming Cliffs 2
« Last Edit: October 01, 2012, 22:57:32 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Vilken sim är detta?
« Reply #2 on: October 02, 2012, 11:59:13 »
Flaming Cliffs 3 släpps väl ganska snart? Då kan man köra Ka-50, A-10C och alla kärror i FC3 ihop i multiplayer. Dessutom finns ju Combined Arms modulen nu också där man kan ratta diverse landbaserade fordon, styra marktrupper etc.

DCS:World är gratis att ladda hem, Su-25(T?) ingår.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Re: Vilken sim är detta?
« Reply #3 on: October 02, 2012, 15:52:48 »
Ha ha,, med tanke på att jag har dem alla (tror jag) utom "world"-modulen så kanske jag borde känt ingen simmen.. Men det var länge sedan jag flög den. Jag investerade t.o.m. i ett par Warthog-stickor.  :-).. Tack för svaret..
 
Jag är heltänd på DCS-world och den multiplayer som vi skulle kunna köra. Tror att jag skrev något om det på en tidigare tråd. Om vi (alla som vill) kunde teama upp så att vi kunde köra ett MP-scenario med commander och hela klabbet mot ett annat team så skulle vi ju få ett helt 3D-krig. Jag vet inte om någon annan har tagit tag i det, eller vill göra det, men den dagen jag packat upp mina grejor ur magasineringen så tänker jag absolut kolla intresset med nosig-gänget. Snacka på ett realtids-schack i 3D-format.   :D Kan inte tänka mig ett bättre adrenalin-uppdrag än att ge sig ut och fightas mot humans. Vi var några som gjorde det mot ett gäng italienare (Falcon) för några år sedan. Jag fick min första "human kill" då.  :P

z.