Author Topic: Grym strids-sim gjord på bf3.  (Read 3359 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Grym strids-sim gjord på bf3.
« on: May 15, 2012, 22:05:23 »
Ramlade över den här filmen på tuben,,, Kanske har ni redan sett den.

Ultimate Battlefield 3 Simulator - Build & Test (Full Video) - The Gadget Show

/zebra

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Grym strids-sim gjord på bf3.
« Reply #1 on: July 09, 2012, 00:24:05 »
Roligt att se engagemanget hos programledarna. En dylik anordning hemma hade troligtvis föranlett lite mer FPS-spel från min sida. Jag misstänker att kostnaden överstiger min budget en aning.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Grym strids-sim gjord på bf3.
« Reply #2 on: July 19, 2012, 23:38:05 »
Jäklar, det där måste man ju bara prova på. Kul att de fick Andy McNab att testa den, hans böcker har man ju läst och gillat.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Grym strids-sim gjord på bf3.
« Reply #3 on: October 12, 2013, 14:25:47 »
Har också läst flera böcker av McNab. Tillåt mig kapa denna tråd med följande info:

http://wildchild1962.hubpages.com/hub/Bravo-Two-Zero

Hyllar boken, men nämner alternativa källor som inte matchar händelseförloppet...

Quote
Once you have read this, read “Soldier Five” by Kiwi Mike which is another book by on of the soldiers about the same mission, there were several other books written about it as well. “The one that got away” by Chris Ryan, and “Eye of the Storm” by Peter Ratcliffe
.

Sen, “The Real Bravo Two Zero” av Michael Asher,  ifrågasätter sanningshalten till 90%.

McNab´s fru har också skrivit en bok:

Quote
McNab’s wife later wrote a book entitled “Married to the SAS”. McNab had taken the SAS to court to stop them from banning publication of his book, and he won. He took his wife to court over her book and made her change certain passages, what a hypocrite.

Sen har man ju sett filmen med samma namn, Sean Bean i huvudrollen skulle enligt McNab vara en person som skulle klarat uppdraget i verkligheten. Han gör en rätt shysst insats i The Hitcher också, bra på att spela både good guy och bad guy.  :)

Några av hans fiktion-böcker jag läst:
Remote Control (1997; Fjärrkontroll) -- handlar om kidnappning om jag minns rätt.
Chrisis Four (1999; Kris fyra) -- namnet på ett rum i vita huset.
Firewall (2000; Operation: Brandvägg) -- ryssland, öststaterna, maffia och sant helvetiska miljöer beskrivna bakom den forna järnridån.

Andy McNab - SAS - What makes a Special Forces Soldier?
« Last Edit: October 12, 2013, 14:28:24 by F16_Filur »